Publicitat
Publicitat

SOCIETAT

Absolts dos acusats d'estafar l'hotel La Florida de Barcelona i passar-hi 66 nits gratis

L'Audiència considera que la seva intenció era comprar l'establiment i per tant no hagués calgut pagar l'estada

L'Audiència de Barcelona ha absolt els dos acusats d'estafar l'hotel de luxe La Florida, a la falda del Tibidabo, i passar-hi, un d'ells, 66 nits que no va abonar.

El tribunal considera que no s'ha pogut demostrar que la seva intenció de comprar l'establiment fos falsa, i per tant, es podria considerar que les nits que va passar allà un dels acusats no les hauria acabat pagant si la compra s'hagués finalitzat.

De fet, retreu a l'acusació que no aportés el testimoni de l'advocat del bufet Cuatrecasas que va portar les negociacions de la compra-venda per saber els motius del desacord. La fiscalia demanava quatre anys de presó pels dos acusats.

Pedro E.P. i Víctor P.R. estaven acusats d'estafar el Gran Hotel La Florida, i Pedro E.P., a més, s'hi va allotjar en dues suites, de 1.200 euros per nit, i va viure a pensió completa. Els propietaris de La Florida, després de signar un precontracte de compra-venda, havien ordenat a la direcció de l'hotel que "li facilitessin l'estada". Els treballadors el tractaven amb la sensació que es dirigien al seu nou cap. Però la transacció no va produir-se.

La fiscalia creu que tot responia a un pla premeditat de l'acusat. Vestint roba cara, lluint rellotges bons i conduint cotxes de gama alta (llogats), va simular estar en possessió d'un patrimoni que no tenia, segons la fiscalia.

Però el tribunal no considera provat que els acusats volguessin enganyar. Com que l'advocat que va fer els tractes no va declarar durant el judici, no es poden saber les intencions reals dels acusats ni els motius del trencament de les negociacions. Per això, en virtut del precepte 'in dubio pro reo', en cas de dubte, el benefici ha de ser per l'acusat, el tribunal els absol.

Durant el judici, l'acusat va reiterar que realment pretenia comprar l'hotel però que el finançament necessari per tirar endavant el precontracte no va arribar finalment. Davant del tribunal va explicar que va ser el mateix director de l'hotel qui va proposar-li hostatjar-se en una suite i que va donar per entès que, ja que no havia estat ell qui havia demanat el canvi d'habitació --els primers dies dormia en una habitació de les 'bàsiques'--, tampoc no li demanarien que la pagués. El director de l'hotel, per contra, va explicar que va ser el mateix Pedro E.P. qui va demanar el canvi d'habitació.

Un "excés de confiança"

No hi ha cap registre ni factures de la majoria de serveis i consumicions que va gastar Pedro E.P. al llarg d'aquells dies. L'hotel no va respectar la seva normativa interna i no li va demanar a aquest client el mateix que a la resta de clients. Des de la signatura del precontracte de compra-venda, quan els propietaris de l'hotel havien comunicat a la direcció que l'acusat seria amb tota probabilitat el nou propietari de l'hotel, tots els treballadors entenien que aquell client era el seu nou cap, i com a tal el tractaven.

Més continguts de