Societat 27/04/2016

Així serà la nova prova de batxillerat de la Lomce (que la Generalitat diu que no aplicarà)

El nou examen tindrà un format similar al de la selectivitat

Núria Martínez
2 min
Alumnes de batxillerat fent la selectivitat

BarcelonaLa nova prova final de batxillerat que contempla la Lomce –i que la Generalitat assegura que no aplicarà– tindrà un format similar a la selectivitat. Així ho ha anunciat el ministre d'Educació, Íñigo Méndez de Vigo, i el president de la Conferència de Rectors de les Universitats (CRUE), Segundo Píriz, que ha afegit que no inclourà preguntes test com estava previst en el primer esborrany sobre aquesta avaluació.

Méndez de Vigo ha explicat que serà el ministeri d'Educació qui determinarà el marc legal, el disseny i el contingut de la prova, mentre que les comunitats autònomes desenvoluparan els exàmens, preguntes o dates. El 60% de la nota dels dos cursos de batxillerat se sumarà al 40% del resultat d'aquesta nova prova que fixa la Lomce.

La Lomce, en "via morta"

Al seu torn, la Generalitat garanteix que els alumnes catalans podran seguir fent les proves d'accés a la universitat (PAU) el juny de 2017 i defensa que la Lomce està en "via morta". "Hem trobat un sistema que permetria que això no perjudiqui els nostres alumnes. Que estiguin tranquils perquè passi el que passi l'estructura del batxillerat que proposem permetrà fer les dues opcions", va apuntar la consellera d'Ensenyament, Meritxell Ruiz, en una entrevista a Europa Press el mes passat. Fonts del departament d'Universitats i Recerca han assegurat que "res no ha canviat" després de conèixer com serà la prova.

El president de la CRUE ha defensat que les universitats no han de fer una altra prova d'accés –com permet la Lomce– i ha explicat que celebraran una assemblea el mes que ve per abordar aquest tema. Píriz ha reconegut que una de les coses que més "preocupava" als rectors era no trencar el "districte únic universitari" (que valguin les mateixes notes per a totes les universitats) i "afavorir tots els estudiants". En aquest sentit, ha apuntat que "no tenia sentit" que un alumne hagués de fer exàmens en diferents universitats per després escollir en quina entrar.

stats