Publicitat
Publicitat

Aquest dijous arrenca el Saló Internacional del Turisme

La cita, que durarà fins diumenge, preveu rebre més visitants que l'any passat i superar les 190.000 persones

Aquest dijous arrenca a Barcelona el Saló Internacional del Turisme de Catalunya. Durarà fins diumenge i espera rebre prop de 200.000 persones, segons el president del saló, Raimon Martínez Fraile. Aquest any hi haurà 43.000 metres quadrats d'exposició, davant dels 40.000 de l'any passat, i similars expositors, uns 1.120, de més de 60 països.

El saló tindrà aquest any dues noves àrees, el turisme esportiu, amb ofertes que combinen els viatges i l'esport, i el turisme experimental, que uneix viatges i vivències, com passejos en cotxe esportiu pel Circuit de Catalunya, viatges en globus, una volta en ultralleuger o una sessió de massatges. Una de les novetats serà el primer congrés de "Blocaires Volta al Món", en el qual més de 40 blocaires explicaran la seva experiència com a viatgers.

La cita també serà el marc del Congrés Internacional de Turisme i Dret i acollirà la trobada que organitza l'Associació Catalana d'Agències de Viatges (ACAV) en què 45 empreses donaran a conèixer els seus productes a les més de 200 agències de viatges convidades. Bilbao i Algèria, com a ciutat i país convidat, respectivament, presentaran la seva oferta turística durant el saló. Com cada any, el saló acollirà la Porta del Desert, amb l'oferta turística d'aquesta zona, i el Pink Córner, que reuneix les propostes especialitzades per al col·lectiu gai.

Malgrat la inestabilitat política en alguns països del Mediterrani, molts d'ells participaran en el SITC, com el Marroc, Tunísia, Algèria, Egipte o Israel, països per als que el turisme "és fonamental". Martínez Fraile assenyala que "la desgràcia d'uns, suposa l'avantatge d'altres" i que els destins de sol i platja tindran més afluència per la situació del Mediterrani.

Per afrontar les possibles ofertes que aquests països realitzaran per tornar a atreure turistes, Martínez Fraile creu que Catalunya i Espanya només poden competir sent més cars i que per existir cal pujar preus. "Som un país car i hem de seguir sent-ho", diu Martínez Fraile, que recorda que Espanya és el quart destí mundial i el segon país en ingressos per darrere dels Estats Units, "aquí ve turisme que gasta diners", afegeix.

Més continguts de