Societat 05/04/2012

El Servei Català de Trànsit adverteix que "les retallades no ajuden a evitar accidents"

Joan Aregio critica que les retallades en infraestructures dels pressupostos de Rajoy deixin vies com la N-II sense desdoblament

Ara
2 min
Obres aturades del desdoblament de la N-II a Caldes de Malavella / CÈLIA ATSET

BarcelonaEl director del Servei Català de Trànsit ha expressat al seva preocupació per les retallades en inversió en infraestructures que l'executiu de Rajoy ha preparat per a Catalunya. Joan Aregio ha posat com a exemple la N-II, una de les vies amb una sinistralitat més alta de les carreteres del país. "Les retallades no ajuden a evitar accidents", ha lamentat alhora que ha criticat que aquesta carretera es quedi sense desdoblament per les retallades pressupostàries de l'Estat espanyol.

En una entrevista a 'El món a RAC1', ha recordat que un "70% dels accidents són per factor humà". No obstant això, ha insistit que les infraestructures "no ho posen fàcil". Han d'intentar evitar "conseqüències greus", afirma Aregio.

"La N-II és una carretera molt problemàtica. Fa anys que ho és, i és preocupant que ara rebi aquesta retallada", reclama Aregio. Concretament, el responsable de Trànsit ha dit que "hi ha infraestructures que han quedat desfasades, cosa que no ajuda a evitar els accidents". Des del seu punt de vista, cal "evitar al màxim que aquesta via [la N-II] vagi sobrecarregada. La fórmula d'aplicació no la sé. Qualsevol mesura que descarregui una infraestructura sobrecarregada ajuda".

Un exemple de punt negre

Ahir mateix, el conductor d'una furgoneta va morir en xocar contra un camió a l'altura de Sils. El punt de l'accident es troba en un dels trams en què la N-II està pendent de ser desdoblada. Les obres per fer-ho, però, van quedar aturades. Aquest dimecres es va saber que l'estat ha inclòs una partida de 15,93 milions d'euros per desdoblar aquest tram de la N-II de 6,7 quilòmetre entre Caldes de Malavella i Sils. Tot i això, per a la resta de trams de la futura A-2 al sud de Girona, les partides són gairebé testimonials.

El desdoblament de la N-II

Els pressupostos inclouen una partida de 15,93 milions per desdoblar el tram de la N-II que va de Caldes a Sils, però a la resta de trams pendents les quantitats són molt menors o, fins i tot, com és el cas del que va de Medinyà a Orriols, no s'hi destina ni un euro.

Recoder ha defensat aquest dimecres la gratuïtat de l'AP-7 en els trams en què la N-II està pendent de ser desdoblada a les comarques gironines, tot i que la decisió depèn de Madrid. Ara bé, pressionarà l'estat per tal que negociï amb Abertis aquesta opció mentre les obres no estiguin acabades, tal com reclama el territori. "Estava previst, s'ha començat i s'ha d'acabar", ha dit el titular d'Obres Públiques. No és el cas d'altres punts del territori, on el titular d'Infraestructures considera que caldria pactar amb les concessionàries per evitar haver de desdoblar carreteres que segueixen en paral·lel autopistes, com és el cas de la C-65 en direcció a Manresa, que va en paral·lel a l'autopista Barcelona-Terrassa-Manresa, i també l'A-27, que també pertany a l'estat, a l'altura de Montblanc.

stats