Publicitat
Publicitat

SOCIETAT

Arriba a Barcelona la cadena 2theloo, els lavabos públics de luxe i de pagament

La primera 'toilet shop' de l'Estat ja funciona al centre comercial Maremàgnum. Per 50 cèntims d'euro es pot anar al bany en un espai net i amb equipaments de gamma alta

"Anar al lavabo no ha de ser un malson, ha de ser una experiència divertida, un plaer, en un lloc net i molt modern", ha explicat avui Niels Bakker, director d'operacions de 2theloo per a Espanya i Portugal. La cadena, dedicada als lavabos públics de luxe i de pagament, ha desembarcat a l'estat espanyol amb una primera 'toilet shop' al centre comercial Maremàgnum de Barcelona, on es pot anar al bany en un espai sempre net i amb equipaments d'alta gamma al preu de 50 cèntims d'euro.

Bakker ha indicat que els responsables d'aquesta cadena d'origen holandès, que va obrir el seu primer centre a Amsterdam el febrer del 2011 i que en poc més d'un any compta ja amb 24 instal·lacions a diversos països d'Europa, són conscients que arriben a un país on la gent no està acostumada a pagar per anar al lavabo, i menys en un període de crisi.

"No volem imposar el lavabo de pagament, només és per a qui ho desitgi i valori el servei", ha advertit Niels Bakker, el qual ha ressaltat que al Maremàgnum l'establiment conviurà amb els dos lavabos públics gratuïts del recinte.

Malgrat això, Bakker està convençut que fins i tot qui inicialment pugui resistir-se més a pagar per anar al lavabo pot acabar utilitzant les botigues 2theloo, i per això en aquests primers dies a aquells que dubten a entrar se'ls deixa passar i tenen llibertat per abonar els cinquanta cèntims o no després de provar el servei.

Bakker ha informat que, des de la seva obertura poc abans de la Setmana Santa, prop de 12.000 persones han passat ja pel 2theloo barceloní, situat en un centre comercial i d'oci molt visitat per turistes que ja estan acostumats a pagar per anar al bany, motiu que els va portar a instal·lar al Maremàgnum el seu primer local a l'Estat.

Més que un lavabo

El client que accedeix a 2theloo rep també un "bo descompte" de 50 cèntims que pot utilitzar si desitja comprar algun dels productes que es venen a la botiga adjunta als lavabos, com sabons, tiretes, articles de tocador, algunes begudes, caramels, samarretes o postals, entre d'altres.

2theloo, que significa "al bany" si es pronuncia en anglès, disposa a Barcelona d'unes instal·lacions de 150 metres quadrats, entre zona de botiga i de lavabos, amb 12 lavabos per a dona, 4 lavabos i 6 urinaris per a home, un lavabo per a minusvàlids i 2 'family rooms', amb inodors per a nens i adults, i un canviador per a nadons, a més d'una sala de lactància amb microones.

Els lavabos són tots de gamma alta, de firmes com Villeroy & Boch, amb aixetes Hansgrohe dissenyades per Philippe Starck, que utilitzen fins a un 60 per cent menys d'aigua gràcies a uns radars de control incorporats. A més, les parets dels lavabos estan recobertes amb grans fotografies de llocs característics de Barcelona.

La cadena aposta per instal·lar-se a centres comercials, carrers principals, estacions de tren, gasolineres o estadis de futbol. L'estratègia de 2theloo a curt termini per a Espanya és muntar establiments a diversos llocs de Barcelona i també a Madrid, Marbella i Saragossa, mentre Lisboa i Porto són de moment els llocs que ha elegit per instal·lar-se a Portugal.

El concepte 2theloo va sorgir un dia en què l'holandès Eric Treurniet, actual president executiu de la cadena, era de compres a Bruges (Bèlgica) amb la família i es va adonar que trobar uns serveis públics nets era molt complicat.

Més continguts de