Publicitat
Publicitat

MOBILITAT

BCN revisa els passos de vianants per l'augment de morts

El nombre de vianants que han perdut la vida com a conseqüència d'un atropellament als carrers de Barcelona s'ha doblat des que va començar l'any en relació al mateix període del 2011. S'ha passat de 5 a 10 morts, tot i que el nombre d'atropellaments ha anat a la baixa -1.170 durant tot l'any passat i 492 en els primers mesos d'aquest any-. Els accidents en general, en canvi, han pujat un 5,4% i ja s'han comptabilitzat 19 víctimes mortals, cinc més que l'any passat. Aquest increment de morts ha posat l'Ajuntament en alerta per centrar els esforços en la protecció dels vianants, que són el 30% dels accidentats.

L'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, en una visita a la Unitat d'Accidents de la Guàrdia Urbana, va anunciar ahir que una de les mesures que el seu equip té previst aplicar és la revisió dels 15.148 passos de vianants que hi ha a la ciutat -8.185 dels quals sense semàfor- per garantir que tots compleixen les condicions de seguretat. El 54% dels atropellaments es produeixen dins mateix dels passos de vianants.

Per això Trias lamenta que a Barcelona se'ls presti "poca atenció" i no es respecti la prioritat dels vianants. El cap de la Guàrdia Urbana, Evelio Vázquez, va assegurar, en aquest sentit, que tenen ordres de ser "inflexibles" a l'hora de fer respectar la prioritat de pas que tenen els vianants. Més enllà d'aquesta auditoria dels passos zebra, l'alcalde també va anunciar que s'intensificaran els controls d'alcoholèmia i velocitat als conductors, especialment a les zones 30, on faran servir radars mòbils. El consistori també treballa en la millora de 37 punts de la ciutat considerats de risc.

Veto flexible a les bicis

D'altra banda, Trias va matisar ahir el veto anunciat a la circulació de bicicletes per sobre de les voreres. L'alcalde va explicar que la nova ordenança, que esperen tenir redactada abans que acabi l'any, prohibirà les bicicletes a les voreres en alguns punts de la ciutat, però no al conjunt de carrers.

Més continguts de