Societat 12/01/2015

Barcelona tanca un mal 2014 amb 31 accidents de trànsit mortals per culpa de les motos

L'any ha acabat amb 31 morts (22 el 2013), i 17 d'aquests anaven en moto o ciclomotor (11 el 2013)

Albert Solé
2 min
Ofensiva policial per identificar motoristes que circulen beguts

BarcelonaMentre les dades d'accidents en carreteres interurbanes a Catalunya el 2014 han sigut positives perquè s'ha reduït la mortalitat un 17%, a la ciutat de Barcelona aquest balanç ha sigut oposat, amb un augment del 40%.

"No són les dades que ens agradaria donar", ha dit Joaquim Forn, primer tinent d'alcalde, al començament de la presentació del balanç. Si bé el 2013 Barcelona va acabar amb 22 morts, la xifra més baixa de la història, aquest 2014 ha tornat a pujar fins als 31, la mateixa xifra que el 2011. Si es mira la tendència històrica a la capital catalana, la reducció de la mortalitat és sostinguda, però amb algunes desviacions a l'alça, com ha passat aquest any. "Els 22 morts de l'any passat sabíem que seria difícil de mantenir-los, però hem fet tot el que calia per aconseguir-ho.

gràfic

Aquest augment de 9 morts respecte de l'any passat és degut en bona part als accidents de moto: si el 2013 hi va haver 11 morts per conductors o passatgers de motocicleta o ciclomotor, aquest 2014 n'hi ha hagut 17.

"Arran d'una setmana negra de setembre en què hi ha va haver quatre morts en moto, vam activar un pla de seguretat especial, però caldrà temps per veure'n els resultats", ha recordat el primer tinent d'alcalde.

L'ajuntament atribueix una part d'aquests accidents de moto a la poca formació que tenen els motoristes, ja que molts dels implicats en accidents condueixen amb el permís B de cotxe, tal com va explicar l'ARA fa uns mesos, i per tant, ningú els ha ensenyat a conduir una moto abans d'adquirir-la.

En aquest sentit, Joaquim Forn ha recordat que l'Ajuntament va demanar a la DGT que estudiï canviar el reglament general de conductors perquè amb el permís B no es pugui conduir una moto sense cap altre requisit, com passa des del 2004. "Hi ha voluntat de la DGT per estudiar-ho, i des de l'ajuntament estem recollint dades objectives sobre les causes dels accidents".

stats