SEGURETAT VIÀRIA
Societat 19/12/2014

Barcelona és la demarcació amb la xarxa viària amb el risc més alt d’accidentalitat

La BV-2041, entre Gavà i Begues, es manté com el tram més perillós per tercer any consecutiu

Elisabet Escriche
2 min

BarcelonaBarcelona és la demarcació catalana que té més trams de carretera amb un risc “molt alt” de tenir accidents greus o mortals. Segons l’últim estudi EuroRAP -elaborat pel RACC i presentat ahir-, la demarcació concentra un 24% dels trams de carretera més perillosos de la xarxa viària catalana, seguida de Lleida i Girona, amb un 15%, i finalment Tarragona, amb només un 7%. Tot i que del 2000 al 2010 hi va haver una davallada del 57% en el nombre de víctimes mortals a les carreteres per la millora de les infraestructures, l’estudi considera que en el conjunt de la xarxa catalana analitzada, un 17% dels trams -1.076 quilòmetres- tenen un risc “molt alt” d’accidentalitat, un percentatge que es manté estable en els últims cinc anys. Un 15% -975 quilòmetres- se situen en risc “alt”, i només 512 km (31 km menys que l’any passat) tenen un “risc zero”; és a dir, no han registrat cap accident mortal o amb víctimes greus durant el període 2011-2013.

L’estudi torna a assenyalar per tercer any consecutiu els sis quilòmetres de la comarcal BV-2041 que separen Gavà de Begues com el tram més perillós de Catalunya. El segueixen el tram de la N-260 a Alp i el que hi ha entre Terrassa i Sentmenat a la C-1415a. El director general d’Infraestructures de Mobilitat Terrestre del departament de Territori i Sostenibilitat, Xavier Flores, va detallar ahir que aquest any s’ha millorat la senyalització de la separació de carrils de la carretera BV-2041, la qual cosa ha permès reduir fins al 80% la sinistralitat a la via. Flores preveu que aquesta xifra es reflecteixi en l’informe de l’any que ve.

Pel que fa els trams que acumulen més accidentalitat, es concentren bàsicament a l’àrea metropolitana de Barcelona, i en un 37% hi ha implicada una motocicleta. Torna a encapçalar el rànquing la C-31, entre el Prat de Llobregat i l’Hospitalet.

Nous radars

El director de la Fundació RACC, Miquel Nadal, va destacar que en matèria d’accidentalitat i perillositat Catalunya té uns registres inferiors a països com França, Alemanya i Itàlia. “Es troba en zona UEFA”, va dir utilitzant símils futbolístics. Alhora, va aplaudir mesures com prohibir el pas dels camions per la N-II a la demarcació de Girona. El subdirector del Servei Català de Trànsit (SCT), Xavier Almirall, va advertir que no es pot “abaixar la guàrdia” i va anunciar la posada en marxa de dos nou radars: a Cercs i a Sant Feliu de Codines.

stats