Publicitat
Publicitat

Barcelona descarta la circulació de motos pel carril bus

L'equip de govern s'agafa a la seguretat viària per rebutjar una proposta que formava part del seu programa electoral

Tot i que era una de les promeses electorals de Xavier Trias, finalment l'Ajuntament de Barcelona ha descartat aquest dimarts la possibilitat que les motos circulin pel carril bus de Barcelona. La comissió de treball específica sobre el tema, agafant-se a la "contundència" dels quinze informes presentats –la majoria dels quals alerten d'un increment de la sinistralitat–, ha optat per tancar aquesta via. El regidor de Mobilitat, Eduard Freixedes, ha explicat que també es descarten les proves pilot perquè no es vol "fer servir els ciutadans com a conillets d'Índies", i ha remarcat els resultats de l'estudi dut a terme a Londres que alerten d'un increment del 37% de la sinistralitat i d'un 50% de les lesions greus.

Freixedes ha explicat que CiU renuncia a la promesa electoral de permetre la circulació de les motos pel carril bus en nom de la seguretat viària, i ha avançat que el grup de treball sobre la moto continuarà treballant per al nou pla de mobilitat de la ciutat, però que la possibilitat d'obrir el carril bus és un "camí tancat". La decisió de fer aquesta modificació en l'ordenança de circulació s'havia ajornat en la darrera comissió de Mobilitat, just el dia després que el RACC anunciés els riscos d'accidentalitat associats a la mesura, esperant el veredicte de la comissió d'avui, que ha estat contundent en el no. Segons Freixedes, la decisió és "ferma".

Més continguts de