Publicitat
Publicitat

El Bicing elèctric arrenca a Barcelona amb 150 bicicletes i 1.500 usuaris

Demà comença una fase de proves que acabarà a finals de gener, quan s'hi podran afegir 2.500 usuaris més. El preu de l'abonament serà de 14 euros anuals, amb tarifes variables a partir de la mitja hora d'ús

El Bicing elèctric arrencarà aquest dimarts a Barcelona amb l'inici d'una fase de proves per veure com funciona el servei. Estarà limitat a 1.500 usuaris amb 150 vehicles i 23 estacions, 20 de les quals són subterrànies. En roda de premsa, el director de Barcelona Serveis Metropolitans (BSM), Ignasi Armengol, ha explicat aquest dilluns que els usuaris que es poden inscriure han de ser antics clients del Bicing convencional, escollits a l'apuntar-se a una llista per ordre d'inscripció, ja que s'ha volgut assegurar l'"experiència" en bicicleta, però no es descarta que en un futur el Bicing elèctric funcioni independentment.

Armengol també ha destacat que a finals de gener acabarà la fase de prova i s'iniciarà la prova pilot que durarà fins 2017 i que afegirà fins a 2.500 usuaris més, 150 bicicletes i 23 estacions. Un cop comenci aquesta segona fase, els usuaris que vulguin utilitzar el servei pagaran una quota de 14 euros anuals, així com unes tarifes variables a partir de la mitja hora.

Les noves bicicletes elèctriques estan valorades en més de 1.000 euros i funcionen amb un motor posterior, que es carregarà a les estacions, capaç d'assolir els 20 quilòmetres per hora. El director de transports de BSM, Josep Maria Deulofeu, ha assenyalat que la bicicleta destaca pel seu poc pes (23 quilos, 4 més que les bicis actuals) i per una autonomia d'entre 30 i 40 quilòmetres depenent del seu ús.

Deulofeu ha explicat també que la bicicleta ha estat creada, fabricada i dissenyada per empreses catalanes i que compta amb un canvi de marxes convencional, però té una "assistència per a l'arrencada", que permet arrencar sense pedalar. El director ha subratllat que un sistema públic de bicicletes elèctriques és una cosa "nova", i ha afegit que actualment hi ha un a Madrid, Sant Sebastià i Copenhaguen (Dinamarca), entre altres ciutats.

Del total de 46 estacions disponibles, 41 seran subterrànies en aparcaments de la ciutat perquè, segons Armengol, faciliten les condicions de manteniment i recàrrega de les bicicletes. A més, el sistema informàtic impedirà que es reculli un vehicle si no té el mínim de bateria, que triga 4 hores a carregar completament.

Més continguts de