Publicitat
Publicitat

MOBILITAT

El ‘Bicing’ amb motos elèctriques arribarà al març a Barcelona

Amb una flota de 250 vehicles el nou projecte oferirà un servei pioner a Europa

A partir del mes que ve, Barcelona tindrà disponible un servei per compartir motocicletes elèctriques amb un funcionament similar al del Bicing. L’Ajuntament i l’empresa Cooltra donaran el tret de sortida durant les pròximes setmanes al nou projecte, que disposarà d’una flota de 250 vehicles que oferiran un servei pioner a Europa. Segons explica la companyia que impulsa el projecte, hi haurà una moto disponible cada 150 metres, de manera que es cobrirà “pràcticament” tota la ciutat.

Es faran les reserves i els pagaments dels vehicles a través d’una aplicació mòbil, i es podrà retornar a qualsevol aparcament que sigui hàbil en una zona de devolució de 40km.  Segons ja va l’explica l’ARA fa un mes, qualsevol persona major de 18 anys amb permís de conduir podrà donar-se d’alta a través del mateix programa i es pagarà per minuts d’ús. Un cop reservada una moto, el mateix programa indicarà quina és la més pròxima, i l’usuari tindrà un quart d’hora per recollir-la.

Pel que fa a la recàrrega de bateries, se n’ocuparà  Cooltra “per augmentar l’autonomia i el servei de l’empresa”. El projecte té el suport del consistori i de la Generalitat, i va en la línia de “millorar la mobilitat i la sostenibilitat” de la capital.

Inversió d’1,5 milions d’euros

Els responsables del projecte argumenten que permetrà estalviar anualment 500 tones de CO 2, ja que calculen que un sol vehicle dels que faran servir pot fer el mateix servei que donen actualment una desena dels convencionals. El mateix conseller delegat de la companyia, Timo Buetefisch, ja va explicar a aquest diari que és el primer cop que s’ofereix un producte d’aquestes característiques a la ciutat de Barcelona. A més, afegeix que és un projecte “sostenible”, ja que es tracta d’unes motos que emeten “ zero emissions”.

Cooltra ha invertit 1,5 milions d’euros en el nou servei, que serà pioner a la ciutat de Barcelona, segons els seus impulsors, però pretenen invertir-ne prop de 20 per fer-lo arribar a altres capitals europees, com Madrid, Berlín i París, i també dels Estats Units. Malgrat que el projecte començarà amb 250 vehicles, es preveu augmentar-ne el nombre un cop es doni el tret de sortida al moto sharing.

Etiquetes

Més continguts de