Publicitat
Publicitat

Els usuaris de BlackBerry podrien rebre indemnitzacions “irrisòries” per l'aturada dels dispositius

Les associacions de consumidors alerten que podrien oscil·lar entre els 30 cèntims i l'euro i mig per dia d'afectació. L'Agència Catalana del Consum recorda que tots els afectats que han patit una interrupció temporal del servei tenen dret a una compensació per part de l'operador de telefonia contractat

Els usuaris de BlackBerry van recuperant, aquest dijous, els serveis de missatgeria, xat i navegació, quatre dies després que una avaria en la commutació dels servidors hagi deixat els usuaris d'Europa, Pròxim Orient, Àfrica, Amèrica del Sud, Estats Units i el Canadà sense accés a les dades. A l'espera d'un comunicat oficial que detalli les mesures compensatòries per part de Research In Motion (RIM), la companyia canadenca que fabrica els populars smartphones, l'Agència Catalana del Consum recorda que tots els afectats que han patit una interrupció temporal del servei tenen dret a una compensació per part de l'operador de telefonia contractat.


En un avís als afectats penjat a la pàgina web, l'agència subratlla que la indemnització ha de ser la devolució de l'import de la quota d'abonament i altres quotes fixes prorratejades pel temps que hagi durat la interrupció, sempre que aquesta hagi sigut superior a sis hores i en horari de 8 a 22 hores. No obstant, les organitzacions de consumidors adverteixen que seran indemnitzacions “irrisòries”, ja que podrien oscil·lar entre els 30 cèntims i l'euro i mig per dia d'afectació, depenent de la tarifa contractada amb l'operador corresponent. En un comunicat difós per Efe, la Federació d'Usuaris Consumidors Independents (FUCI) considera les indemnitzacions "una presa de pèl" i proposen una revisió de “la normativa vigent” al més aviat possible. Des de Facua, l'associació en defensa dels consumidors, el seu portaveu, Rubén Sánchez, titlla les compensacions de “ridícules” i insta RIM a acordar indemnitzacions “serioses i raonables” amb les operadores de telefonia mòbil.


L'Agència Catalana del Consum recorda que les compensacions econòmiques han de ser automàtiques i s'han de veure reflectides a la propera factura, que inclou el període d'interrupció, però alerta que en cas de tenir una tarifa conjunta de trucades i dades, la quantia de la indemnització s'ha de calcular sobre el 50% del total de la tarifa, que correspondria al servei de transmissió i rebuda de dades. L'agència insta els consumidors a realitzar les corresponents reclamacions a les seves operadores, en qualsevol de les vies disponibles (telèfon d'atenció al client, correu electrònic o punt d'atenció al consumidor físic), i posa a disposició dels ciutadans la seva pàgina web de queixes i reclamacions en cas que rebin una resposta negativa per part de les operadores.


Mentrestant, la directora d'Operacions i Tecnologia de la Informació de Research In Motion (RIM), Robin Bienfait, ha mostrat les seves disculpes en una carta destinada als usuaris del popular smartphone, però les operadores de telefonia resten a l'espera de saber com compensarà l'empresa canadenca el greuge econòmic que els suposarà les indemnitzacions als milions de clients afectats al llarg dels quatre dies d'interrupcions discontínues en els serveis de dades.

Més continguts de