TRANSPORT AERI
Societat 18/09/2012

Brussel·les mediarà en el conflicte amb Ryanair

Ara
2 min
La companyia irlandesa ha patit un cúmul d'incidents que han fet perdre la paciència al govern espanyol.

BARCELONA.Abans que els incidents protagonitzats per l'aerolínia irlandesa Ryanair amenacin d'obrir un conflicte en les relacions entre Espanya i Irlanda, la Comissió Europea s'ha ofert per fer d'intermediària entre els dos països. Tot i que Brussel·les ha evitat pronunciar-se sobre la seguretat de l'aerolínia de low cost , la portaveu de Transports, Helen Kearns, sí que ha assegurat que la Comissió Europea està disposada a oferir "qualsevol tipus d'assistència per a l'intercanvi d'informació entre les autoritats dels estats membres sobre aquests incidents". Brussel·les recorda que fins ara el conflicte ha estat "una qüestió bilateral".

Precisament, la secretària general de Transports del ministeri de Foment, Carmen Libreros, es reuneix avui a Dublín amb el seu homòleg irlandès per tractar sobre la seguretat aèria de la companyia low cost . Així mateix, la ministra de Foment, Ana Pastor, ha sol·licitat una reunió amb el comissari de Transports de la UE, Slim Kallas, al qual demanarà més competències sobre les companyies aèries estrangeres que operen en territori espanyol.

Ryanair ha protagonitzat en les últimes setmanes diversos incidents. L'últim va ser diumenge, quan un avió que volava en direcció a Tenerife va haver d'aterrar a l'aeroport de Barajas (Madrid) per problemes tècnics. La companyia va demanar ahir disculpes als passatgers "pel retard i les molèsties causades" i ho va atribuir a "un petit problema tècnic", sense aclarir-ne la naturalesa.

En un comunicat, l'aerolínia irlandesa va dir que el desviament es va fer "com a mesura de precaució". No ha estat l'únic incident. Dissabte un altre avió de Ryanair que cobria la línia entre Bristol i Reus va haver de fer un aterratge d'emergència a l'aeroport del Prat.

El sindicat de pilots Sepla va admetre ahir en declaracions a Ràdio Nacional que la companyia porta massa lluny el concepte low cost i es mou sempre en els límits de seguretat. Tot i així, va dir que la situació no és extensible a la resta de companyies de baix cost.

stats