Publicitat
Publicitat

Campanya de Nadal

L'Ajuntament de Barcelona fomenta el consum nadalenc per combatre la crisi

La primera campanya de Nadal del govern de CiU a l'Ajuntament de Barcelona té un objectiu clar: "Dinamitzar el comerç i reactivar el consum, tan necessari just en moments de crisi", com destacava ahir la regidora d'Economia del consistori, Sònia Recasens. I ho fa potenciant molt més la "col·laboració entre l'àmbit públic i el privat", especialment del petit comerç, que cada any s'implica més per finançar la celebració nadalenca en cada barri.

Així, per exemple, l'enllumenat nadalenc s'encendrà aquest any dos dies abans del que era habitual, el 30 de novembre, i s'apagarà un dia més tard, de manera que encara hi haurà llums als carrers el dia de Reis. En total, 35 hores més de llum, perquè també s'allargarà l'encesa fins a les 11 de la nit els dies de cada dia i fins a la 1 de la matinada els festius. Això és possible perquè el consistori gastarà 200.000 euros més que l'any passat (1,5 milions en total) i perquè els comerços de zones com la Diagonal, la rambla del Raval, la Barceloneta o el Paral·lel també augmenten la seva aportació. L'Ajuntament assegura que el consum energètic dels 300 carrers il·luminats (60 quilòmetres, com l'any passat), serà moderat, ja que tots els guarniments són de fil lluminós de leds.

Però la gran novetat d'aquest any és la pista de gel que el 3 de desembre s'instal·larà a la plaça de Catalunya. Impulsada per la Fundació Barcelona Comerç, l'Ajuntament confia que serveixi per fomentar el consum al centre de la ciutat, ja que els patinadors rebran tiquets descompte per als comerços de la zona. El 30 de novembre es repetirà la Shopping Night, que l'any passat va atreure 10.000 persones, amb les botigues del passeig de Gràcia i dels carrers contigus obertes fins a la 1 de la matinada.

Alhora, Turisme de Barcelona posa en marxa aquest any la campanya Christmas Shopping, que pretén convertir Barcelona en destinació turística internacional per a les compres nadalenques. Ho ha fet començant pels països nòrdics i Suïssa, on des del 17 d'octubre es promociona la ciutat amb ofertes comercials i hoteleres a través d'internet per venir-hi a fer les compres de Nadal del 20 de novembre al 20 de desembre.

El pessebre de la plaça de Sant Jaume es dedica enguany a l'art romànic català, i s'inaugurarà l'1 de desembre amb un concert de nadales. Les fonts de Montjuïc s'il·luminaran al ritme de nadales els caps de setmana de desembre i els galets gegants estaran tots agrupats a la rambla de Catalunya. També s'instal·laran 10 avets de 6 metres als espais centrals de cada districte, a més d'un altre de 12 metres que presidirà la plaça de Catalunya.

Més continguts de