Publicitat
Publicitat

PROMOCIÓ TURÍSTICA

Els onze usuaris més seguits de l'aplicació fotogràfica promocionaran els paisatges catalans a la xarxa

Catalunya amb ulls d'Instagram

La Generalitat organitza un viatge pioner amb els onze usuaris més seguits de l'aplicació de fotografia Instagram. Capturaran paisatges catalans i en penjaran les imatges per promocionar Catalunya.

Instagram és una aplicació de mòbil gratuïta que permet a l'usuari fer fotografies, editar-les en filtres i compartir-les a través de la mateixa plataforma o altres xarxes socials, com el Facebook i el Twitter. Actualment té més de 50 milions d'usuaris, una xifra que creix dia a dia, i més de 1.000 milions de fotografies publicades. La Generalitat ha decidit aprofitar-ne l'èxit per promocionar Catalunya com a destinació turística. La iniciativa, pionera a l'estat espanyol, consisteix a convidar els onze instagramers internacionals més populars -entre tots sumen més de 500.000 seguidors- a fotografiar i penjar a la xarxa alguns dels indrets amb més encant de Catalunya del 14 al 19 de juny. Entre els punts que recorren hi ha el modernisme de Barcelona, la Tarragona romana, el romànic de la Vall de Boí i els paisatges de la Costa Brava.

Gabriel Samper n'és un. A mig carril bici entre Cassà de la Selva i Santa Cristina d'Aro s'atura i captura un dels paisatges que formen el recorregut. És estrany que opti per aquesta imatge perquè les fotografies del Gabriel es caracteritzen perquè sempre hi surt alguna persona. "M'ha agradat el paisatge", es justifica. El Gabriel va començar a utilitzar Instagram l'octubre del 2010 perquè era una aplicació gratuïta. No li va cridar l'atenció i la va esborrar. Però uns dies més tard va decidir donar-li una segona oportunitat i ara ja hi està enganxat. És un dels usuaris més seguits, amb 112.000 persones, i fins i tot va organitzar al maig a Torrevella, on viu, el primer congrés d' instagramers del món. El Gabriel aplaudeix la iniciativa de la Generalitat perquè "amb un cost mínim s'assegura que les fotografies es vegin per tot el món gràcies a les xarxes socials" i creu que altres administracions també acabaran pujant al carro.

Philippe Gonzalez, de nacionalitat francesa, va ser el creador de la primera comunitat d' instagramers que es va fer a escala mundial: la de Barcelona, fa més o menys un any. Actualment ja hi ha 260 grups oficials. El Philippe té més de 100.000 seguidors i el tret característic de les seves imatges és l'estil vintage . Assegura que l'aposta que ha fet el govern català permetrà donar a conèixer al món diferents maneres de veure Catalunya. "És una regió molt atractiva però desconeguda fora d'Espanya i França, amb Instagram es pot trencar aquesta tendència", explica.

La iniciativa de l'Agència Catalana de Turisme acabarà amb un concurs de fotografies de Catalunya en què poden participar tots els usuaris de la xarxa durant els mesos de juny, juliol i agost. Les 300 millors imatges es mostraran en una exposició al Palau Robert de Barcelona a l'octubre i el novembre.

Més continguts de