Publicitat
Publicitat

La passarel·la de Madrid va començar amb un homenatge a Jesús del Pozo

Cibeles fa lloc a les propostes alternatives

Sita Murt, Andrés Sardá, Teresa Helbig i TCN formen part de les 40 firmes consolidades que desfilaran per la Madrid Fashion Week fins dimarts, quan passaran el testimoni als joves creadors.

Jesús del Pozo va ser el protagonista de la primera jornada de la 54a edició de la Cibeles Madrid Fashion Week i l'auditori va acomiadar dempeus la col·lecció pòstuma del dissenyador, mort a l'agost. Al costat de la seva col·lecció, i fins dimarts, desfilaran les propostes de 44 dissenyadors; l'Ego serà l'espai on es donaran a conèixer 40 joves talents, i en paral·lel tindrà lloc l'Off , per on ja han passat la firma catalana Josep Font i Alvarno. Martin Lamothe, al capdavant de la qual hi ha la dissenyadora catalana Elena Martín; la firma Alvarno, formada per Arnaud Millard i Álvaro Castejón, i el dissenyador Roberto López, creatiu d'Etxebarria, reflexionen sobre l'entramat d'espais i creadors de la setmana de la moda de Madrid.

Secció oficial. El repte de formar part de Cibeles

Martin Lamothe va participar a la passarel·la Gaudí, ho ha fet a la 080 i aquesta serà la tercera vegada que desfila a Cibeles. Un calendari restringit i una passarel·la amb places limitades són dos dels trets significatius del certamen. Accedir-hi és difícil i "si en surt algú, hi entra algú amb un perfil semblant, perquè la passarel·la no s'encalli en propostes massa clàssiques o massa modernes", apunta Martín. Enguany, una de les novetats és la presència la dissenyadora Maya Hansen, que ha vestit artistes com Lady Gaga i que compartirà passarel·la amb noms com Victorio & Lucchino, Angel Schlesser, Ailanto, Sita Murt, Teresa Helbig i TCN. La resposta de per què alguns catalans són a Madrid, en comptes de Barcelona, és simple: "Les passarel·les et demanen exclusivitat i per tant és difícil fer-ne dues al mateix país".

Espai Off. Consolidats però alternatius

"Si no desfiles a Ifema implica que formes part de l'Off", resumeixen els dissenyadors d'Alvarno. Formats a París i després de treballar per Karl Lagerfeld i Alexander McQueen, és la quarta vegada que el duet participa a l'Off, una plataforma que alberga propostes que no tenen cabuda a la secció oficial de Cibeles. Té lloc en espais més o menys emblemàtics de la ciutat (una experiència similar a la passada edició del 080, ubicat a la Universitat de Barcelona), un punt que Millard i Castejón valoren positivament. "La col·lecció ha de ser bonica però s'ha de presentar al lloc adequat, en espais amb més ànima i més personalitat", asseguren.

L'Ego de Cibeles. L'oportunitat dels que comencen

Etxeberria és la marca de Roberto López, un guipuscoà resident a Barcelona que repeteix a l'Ego, la desfilada que dimarts tanca Cibeles. Defineix la plataforma com "una oportunitat per donar-te a conèixer a escala nacional i, en el meu cas, també internacionalment". La passarel·la jove de Cibeles, i una sorprenent col·lecció de moda masculina, li va obrir les portes a Viena, Boston i Nova York.

Més continguts de