Publicitat
Publicitat

La proposta de Colau per a la ronda de Dalt descarta el soterrament

Els veïns han de decidir si volen el projecte del govern o el de Trias

Totes les cartes sobre la taula perquè els veïns decideixin quin és el futur que volen per a la ronda de Dalt. El govern municipal va presentar ahir les dues opcions de cobertura de la ronda. La primera es basa en la que plantejava l’executiu de Xavier Trias –que és més cara i implica el soterrament de la via– i la segona és la de l’actual executiu, que preveu cobrir-la parcialment i té un cost inferior. La proposta de Trias sobre aquest tram era de 390 milions d’euros, mentre que la de Colau és de 226 milions. Cal recordar que el govern de Trias només havia arribat a planificar el tram d’Horta-Guinardó i el govern actual ha afegit un tram de Nou Barris i un de Gràcia. El cost total amb els dos trams nous –Nou Barris i Gràcia–, pujaria a un total de 333 milions d’euros.

Si s’analitzen les dues propostes d’Horta-Guinardó –la de CiU i la del govern actual– la cobertura seria similar en els dos plantejaments pel que fa al tram Vallcarca-Harmonia. La diferència principal entre propostes està en el segon tram, el d'Harmonia-Karl Marx. La proposta de CiU plantejava el soterrament, mentre que l’alternativa del govern actual aposta per construir tres passarel·les a sobre del traçat actual que permetin generar punts de connexió a banda i banda de la ronda. L’executiu ha traslladat les dues opcions als veïns, que aposten per una cobertura completa.

“El soterrament implicaria desviar el metro que passa per sota d’aquest tram”, va defensar ahir la tinent d’alcalde d’Urbanisme de l’Ajuntament de Barcelona, Janet Sanz, que va apuntar que justament en aquesta part “hi ha menys veïns”. Per a Sanz, aquestes solucions “més puntuals permeten fer una bona cobertura” i permet “resoldre allà on hi ha una necessitat evident, perquè hi viuen veïns que pateixen problemes de soroll quotidià”.

L’alternativa de cobertura que planteja el govern municipal afecta dos districtes més al marge del d’Horta-Guinardó. A Gràcia s’actuarà als barris de Vallcarca i Penitents, amb una cobertura total des del carrer Josefa Rosich fins a l’avinguda Vallcarca, en dos trams. Una primera fins a la carretera de l'Arrabassada, en el qual es podrien ubicar equipaments, i una segona fins l’avinguda Vallcarca, amb una zona urbanitzada amb arbres i espais verds. L’avantprojecte preveu que aquesta intervenció a Gràcia tingui un cost de prop de 30 milions d’euros i una durada d’aproximadament quatre anys i mig, amb un any per al primer tram i tres i mig per al segon.

Pel que fa a les zones que queden per cobrir en les zones de Nou Barris de Verdum, Via Júlia i l’avinguda Meridiana, l’avantprojecte preveu una inversió total de 77.600.000 euros, amb 25,5 milions per a actuacions en túnels i cobertures existents entre la plaça Karl Marx i el carrer Almansa.
Especulacions a banda, el que sí que és un fet és que les obres entre els barris de Sant Genís dels Agudells i la Teixonera començaran el 19 de juliol. Les obres implicaran la reducció d’un carril per sentit durant l’estiu. En concret, s’actuarà entre el Mercat de la Vall d’Hebron i l’institut. A principis del 2018 s’iniciarà una segona fase de les obres.

Més continguts de