Publicitat
Publicitat

Costa Cruceros apunta a un"important error del capità" com a principal causa del naufragi

La companyia explica que les investigacions preliminars demostren que el capità no va seguir els protocols establerts quan el vaixell navegava massa a prop de la costa

Costa Cruceros ha emès un comunicat per donar explicacions sobre el naufragi del Costa Concordia en el qual deixa clar que les investigacions preliminars destaquen de manera clara la culpabilitat del capità de l'embarcació, Francesco Schettino, que hauria comès "un important error". Segons la companyia, que assegura que està treballant de la mà dels investigadors, les primeres informacions evidencien que l'incident es va produir després que la ruta del vaixell transcorregués massa a prop de la costa i que les decisions preses pel capità no seguissin el procediment estàndard de Costa. La companyia, però, defuig de moment fer més valoracions sobre el tema a l'espera de més resultats de la investigació.

Schettino es va incorporar a la companyia, el 2002, com a oficial de seguretat i va ser nomenat capità el 2006. I, segons Costa, ha rebut formació de manera periòdica i havia aprovat tots els exàmens. Mentre no hi ha noves informacions sobre l'incident, la companyia considera provat que la tripulació del Costa Concordia va actuar amb valentia i rapidesa per ajudar a evacuar els passatgers.

En el mateix comunicat, Costa Cruceros destaca que, durant els últims dies, més de 1.100 treballadors de la companyia han estat treballant "sense descans" com a conseqüència del naufragi. Treballen amb l'objectiu de donar explicacions a passatgers i tripulació i de garantir que no hi ha cap risc mediambiental. Costa assegura que han contractat els serveis d'una empresa de salvament per desenvolupar un pla d'acció i establir un perímetre de protecció al voltant del vaixell.

La companyia apunta que compleix totes les regulacions de seguretat i que les habilitats de la tripulació es comproven de manera periòdica. Apunten que cada dues setmanes fan un simulacre d'evacuació i que se'n fa un durant les primeres 24 hores després d'embarcar el passatge. Expliquen, també, que tenen més armilles salvavides i bots dels necessaris.

Més continguts de