Publicitat
Publicitat

Creix la demanda de cistelles solidàries

Les èpoques de crisi fomenten la solidaritat i els lots de Nadal no en són una excepció. Des de l'Observatori del Consum, a Esade, han detectat que tot i la mala conjuntura econòmica, moltes empreses tendeixen a fer regals solidaris i fins i tot un pica-pica organitzat per empreses de càtering amb finalitats socials.

Des de l'Associació Alba - El Rosal, que fa quatre anys que es dediquen a fer lots solidaris elaborats per persones amb discapacitats, han detectat un augment important de la demanda d'aquest tipus de producte. Meritxell Burgués, una de les seves portaveus, destaca que "en aquestes èpoques de crisi molta gent prefereix fer un regal amb valor social, que sap que té al darrere una bona tasca d'inserció com la nostra". Destaquen que l'any passat van viure un augment de la demanda del 300% i van gairebé doblar el nombre de lots que venien. Enguany esperen mantenir-se en aquest bon nivell de demanda.

L'Unicef, una altra entitat que ofereix un regal solidari -conegut com a Regal Blau, que consisteix a regalar subministraments reals, com vacunes o aliments terapèutics-, també ha viscut un augment de la demanda en els últims anys. Una altra entitat que fa lots de Nadal solidaris és Intermón, que no creuen que augmentin les vendes respecte a l'any passat. Això sí, esperen mantenir-les, tot i la crisi.

Més continguts de