Publicitat
Publicitat

Creu Roja Joventut vol recollir joguines per a 30.000 infants aquest Nadal

L'entitat engega la campanya per conscienciar la població i animar a participar aportant una joguina nova, no bèl·lica ni sexista i que convidi a compartir

Joguines noves, no sexistes ni bèl·liques, i primordialment, que convidin a compartir. Amb aquesta premissa, la Creu Roja Joventut engega de nou, després de 22 anys, la campanya de recollida de joguines per aquest Nadal. Durant tot aquest mes de desembre, i fins el 2 de gener, en més de 447 municipis catalans i gràcies a la tasca de 1.500 persones voluntàries, els locals de Creu Roja esperen recollir fins a 80.000 joguines, que aniran a parar en mans de 30.000 infants si es compleixen els reptes de l'entitat. Si fos així, s'arribaria a 2.500 infants més que l'any passat.

L'entitat ha presentat aquest dimecres la campanya per animar a la ciutadania a participar de l'acció. Amb l'eslògan 'No és per les joguines. La teva solidaritat, els seus drets' vol conscienciar a la població que la joguina en sí no és important sinó que ho és complir el dret dels infants al joc i a la joguina com element per desenvolupar-se i créixer, tal i com ho estableix la convenció dels drets del a infància que enguany fa 25 anys. Així ho ha explicat Iolanda Gargallo, directora de Creu Roja Joventut a Catalunya, que ha volgut recalcar que l'entitat ''aposta per aquest dret''.

El president de Creu Roja Josep Marquès, ha destacat el valor dels joves que des del principi han tirant endavant aquesta campanya i ha recalcat que la crisi ha agreujat la situació a Catalunya. Ha destacat que el 2008, es va arribar a 8.000 infants, i l'any passat a 27.000. Tot i la visió negativa d'aquestes xifres, entenent que les persones amb pocs recursos han crescut, Marquès ha remarcat la ''capacitat de resposta'' de la ciutadania que incentiven els organitzadors de la campanya. Per Marquès, cal assolir els reptes de la campanya per a la ''dignificació de la mainada'' d'aquetes famílies, una dignificació diu, que ''haguessin hagut de perdre mai''. La gran participació dels darrers anys és per Marquès una mostra de la bona sintonia amb la societat civil i ha recalcat que si a la resta de l'estat espanyol es reaccionés com a Catalunya s'arribaria a 300.000 infants.

En canvi, a nivell estatal, el repte és aconseguir joguines per a 80.000 nens i nenes, és a dir 120.000 jocs. Aitor Murciano, director de la Creu Jova Joventut a nivell estatal, ha explicat que la campanya ha costat més d'arrelar a altres comunitats autònomes però destaca la feina que s'està fent. Murciano ha explicat que el 35% de les famílies que atén la Creu Roja tenen mancances materials, és a dir, no es poden pagar la calefacció o no poden alimentar-se amb proteïnes un mínim de tres vegades la setmana. Per això, diu, es pressuposa que no podran comprar joguines als infants.

En aquest sentit, des de Creu Roja s'ha volgut recalcar que les famílies beneficiàries de la recollida de joguines són famílies ateses pels serveis socials i per la mateixa Creu Roja i s'ha dut a terme un treball conjunt per evitar duplicitats o confusions que posin en dubte l'eficiència de la campanya.

La consellera de Benestar i Família, Neus Munté, ha participat en la presentació d'aquesta campanya i ha defensat la tasca de la Creu Roja, i el seu suport institucional i des de l'administració, per la lluita que representa contra les desigualtats que poden comportar les diferències socials i les conseqüències de la crisi econòmica. Per Munté, la joguina és un instrument que vol dir ''joc, oci, diversió'' però sobretot ''socialització, aprenentatge i drets''. Per Munté, la ''solidaritat és la corretja de transmissió'' i l'objectiu final és i ha de ser ''els drets d'aquests infants''.

Un vídeo protagonitzat per Àngel Llàtzer, que fa una crida a participar perquè ''no pot ser més fàcil'', falques de ràdio i imatges a les xarxes socials són els elements de comunicació amb què l'entitat espera arribar al màxim de ciutadans i complir els objectius

Més continguts de