Societat 13/11/2012

Corre, juga, ajuda: neix 'Sport2help', una web per finançar projectes solidaris amb l'esport

Tres joves catalans llancen una xarxa social que recull diners per a les ONG a partir de reptes esportius que es marquen els mateixos participants

Ara
2 min
Captura de pantalla de la web Sport2help

BarcelonaPots triar entre ser 'sporter' o 'helper'. Si t'agrada l'esport, marca't un repte i ofereix-lo a la plataforma 'Sport2help'. Seràs l''sporter' que posarà en marxa el mecanisme. Si prefereixes mirar-t'ho, però no renuncies a col·laborar en algun projecte solidari, pots fer una microdonació apostant per l''sporter' que prefereixis. De tot plegat, en recollirà els fruits una de les deu causes proposades, projectes solidaris d'ONG.

Així funciona 'Sport2help', la xarxa de 'crowfunding' que acaben de llançar tres catalans en un projecte sense ànim de lucre. Són Demis Torres (Barcelona, 1981), Xavi Roca (Igualada, 1981) i Marc Morató (Terrassa, 1982), tres joves emprenedors "amb ganes d’iniciar un projecte social" que uneixi tres de les seves "grans passions: l’esport, la tecnologia i la solidaritat". El seu objectiu és "ajudar les entitats no lucratives a aconseguir finançament".

Tres grups de protagonistes

Per fer-la visual i atractiva, la web que suporta la plataforma s'estructura en tres colors que identifiquen els tres grups de protagonistes en xarxa: els 'sporters' i els seus 'challenges' tenen el blau, els 'helpers' s'associen al rosa i les causes s'identifiquen amb el marró.

Les causes són deu projectes, de deu entitats, que estaran a disposició de tots els 'sporters'. N'hi ha de diferents àmbits d'actuació social. Les deu primeres són Intermón Oxfam, Fundació Laureus, Fundació Alex, Sonrisas de Bombay, Pallapupas-Pallassos d’hospital, AFANOC, Fundació DiR, Fundació Itinerarium, Fundació Isidre Esteve i Fundació ARED.

Cada 'sporter' té el seu perfil, en què pot anar explicant detalladament els reptes que es marca i quina entitat vol ajudar. A més, disposa d'eines per difondre el seu missatge a les xarxes socials.

Les causes també tenen el seu espai per explicar el projecte. "És un espai multimèdia en què es pot veure la descripció del projecte en format vídeo, i saber de primera mà quants 'sporters' estan corrent per la seva causa", expliquen els tres creadors del projecte.

stats