Publicitat
Publicitat

Demi Moore i els perills de l'òxid nitrós

L'actriu ha estat hospitalitzada per un abús del 'gas del riure', cosa que ha portat la revista 'Time' a consultar un expert sobre els seriosos efectes d'aquesta substància

Les coses comencen a prendre sentit en relació amb l'hospitalització de Demi Moore aquesta setmana. Un amic seu, que estava present en el moment de la crisi de l'actriu, ha confirmat al portal d'internet TMZ que havia inhal·lat grans quantitats de whip-its, el nom popular que rep als EUA l'òxid nitrós.

La revista Time ha consultat el doctor Dennis Bohlin, un odontòleg de Manhattan i expert en addiccions entre professionals mèdics, que ha detallat alguns aspectes sobre aquesta substància que els dentistes fan servir com a sedant lleuger en les consultes. Habitualment, els consumidors la utilitzen perquè després de la inhalació es nota un lleuger mareig i moltes ganes de riure.

La droga s'utilitza legalment com a sedant per reduir l'ansietat dels pacients en les consultes odontològiques, però també es ven en pots petits per poder-ne fer crema. Tot i que és relativament de fàcil accés, l'addicció a l'òxid nitrós és poc comuna, però el seu abús pot tenir greus conseqüències .

Bohlin assegura que "l a gent que en consumeix molt pot patir un atac ". De fet, l'expert entrevistat per Time reconeix que a ell mateix li va passar. Se'n noten els efectes quan les mandíbules es pressionen l'una contra l'altra i hi ha " contraccions musculars" que poden recordar a un " atac ".

Encara que  l'addicció a l'òxid nitrós " és rara en general" , pot ser "un risc ocupacional per als dentistes i anestesiòlegs", ja que hi tenen accés. Entre els adolescents , que en són els principals usuaris fora de les consultes, només " l'1% en comet abús". D'altra banda, l'addicció a aquesta substància també sol aparèixer en combinació amb altres classes de " drogues inhalables , que inclou productes per a la llar i gasolina".

Al cal dentista, aquest fàrmac es barreja amb oxigen i es proporciona a través d'una màscara, però quan les persones l'inhalen d'un globus o d'un pot, no hi ha prou oxigen perquè arribi al cervell. "El més perillós del 'whip-its' és que quan no s'utilitza amb oxigen, pot provocar un estat d'hipòxia", diu Bohlin. Segons exposa a Time, si la hipòxia és severa i contínua durant més d'uns minuts, pot conduir al dany cerebral o, fins i tot, a la mort.

Etiquetes

Més continguts de