TURISME
Societat 18/04/2015

D’expedició al cor de l’Àfrica a bord d’un camió amb ‘chill-out’

El saló B-Travel recull fins demà centenars de propostes de viatges

Selena Soro
3 min
La Fira de Barcelona acull fins demà la 24a edició del Saló Internacional de Turisme, que dobla pressupost i que ara es diu B-Travel.

Barcelona“Despertar-se al mig de l’Àfrica amb el bram d’un lleó és una sensació increïble”, rememora Mar Furró, que fa poc va fer una ruta de quinze dies per Uganda i Ruanda a bord d’un gran camió amb finestrals oberts i zona chill-out al sostre. Aquesta és una de les propostes que ofereix l’empresa catalana Tarannà, en el marc del saló internacional de turisme B-Travel, que la Fira de Barcelona acull fins demà. Aquest any, per a la 24a edició, el saló ha doblat pressupost i espera superar els 27.000 visitants de l’any passat.

Kènia, Tanzània, Botswana i Namíbia són algunes de les regions de l’Àfrica on arriben els camions de Tarannà. “Depenent de la zona viatgem també en 4x4, en avioneta, en globus i en helicòpter, com per exemple a les cascades Victòria”, diu a l’ARA Mònica Alemany, responsable d’aquesta àrea. Al llarg de l’expedició, els viatgers dormen en campaments ja muntats i, depenent de la ruta, en tendes de campanya. Els camions estan preparats perquè hi viatgin còmodament entre 19 i 20 persones, i el preu de les rutes se situa al voltant dels 3.000 euros. El perfil de públic que opta per aquest tipus de vacances, segons diu Alemany, és molt divers: “Hi ha moltes parelles que per al seu viatge de nuvis trien aquesta opció com una manera original de descobrir Àfrica”. També són bastant habituals les famílies amb nens de més de 13 anys que volen viure una aventura diferent o, fins i tot, “els pares separats que volen viatjar amb els seus fills i prefereixen estar en grup perquè la retrobada no sigui tan incòmoda”, assenyala Alemany. Des de Tarannà també organitzen viatges especialment pensats per a famílies, per a singles o per a grups i fan rutes fotogràfiques.

Amb uns serveis similars sedueix des del seu estand al B-Travel l’empresa Ratpanat, que sota l’etiqueta Luxury & Adventure ofereix rutes en camió i vols en helicòpter sobre el desert de Namíbia -conegut com l’oceà de dunes vermelles-, sobre la Costa dels Esquelets i sobre el delta d’Okavango, a Kasane.

Propostes ‘low-cost’

Aquest any els 215 expositors que participen al B-Travel han cuidat els seus estands fins a l’últim detall. Segons l’organitzadora, el 60% dels assistents decideixen les seves vacances al saló, on poden trobar ofertes exclusives i plans personalitzats. L’ambient, a més, convida a deixar-se endur per les ganes de viatjar: a la zona del Marroc, per exemple, hi han muntat paradetes plenes de colors que desprenen una forta olor de canyella i hi ofereixen dolços tradicionals. Tampoc falten els campaments que emulen la sabana africana o les restes paleològiques amb què es promocionen les rutes prehistòriques que ofereix França. Catalunya també destaca amb l’oferta enogastronòmica, de turisme rural i familiar, d’aventura, wellness, de compres i d’activitats dirigides al col·lectiu gai (LGTB).

Les propostes, a més, s’adapten a totes les butxaques. Des de la parada d’Ulisses Viatges, una empresa fundada a Igualada, ofereixen aventures low-cost. “Fem viatges a mida, i tot i que hi incloem hotels de cinc estrelles podem rebaixar el preu prescindint dels intermediaris”, expliquen a l’estand. “Tractem directament amb els operadors 100% locals, i així contribuïm molt més a la seva economia”, diuen. Segons Ulisses Viatges, les destinacions de llarga distància que més triomfaran aquest estiu són Tailàndia, el Japó, el Vietnam i els Estats Units.

La secretària d’estat carrega contra la taxa turística de Catalunya

La secretària d’estat de Turisme, Isabel Borrego, va carregar ahir contra la taxa turística que es cobra a Catalunya des del 2012 perquè considera que és “dissuasiva” i que “no és bona per a la imatge d’Espanya”. Durant la inauguració del saló B-Travel, Borrego va assegurar que l’impost pot donar un missatge de “rebuig” cap als turistes, i va recordar que l’any 2003 les Balears van perdre un milió de visitants per la implantació de la taxa turística. Tot i que la secretària d’estat de Turisme va subratllar que cada destí “pot fer el que vulgui”, va assegurar que el govern espanyol “és contrari a qualsevol taxa” perquè és una mesura que topa amb el missatge que el turista s’ha de sentir “com a casa seva”.

stats