EDUCACIÓ
Societat 07/04/2014

Ensenyament introdueix noves competències bàsiques en tecnologia i ciència als estudis d'ESO

L'objectiu és aconseguir un "canvi metodològic que permeti millorar la qualitat de l'aprenentatge", segons Irene Rigau

Europa Press
1 min
Més de 60.000 alumnes de 4t d’ESO, com aquests de l’Institut Narcís Monturiol, van fer la prova. Els 500 que s’hi van negar com a protesta l’hauran de fer per graduar-se.

BarcelonaLa consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, ha presentat aquest dilluns les competències bàsiques de l'àmbit cientificotècnic que hauran de tenir els alumnes de secundària, amb l'objectiu d'aconseguir un "canvi metodològic que permeti millorar la qualitat de l'aprenentatge", segons ha explicat.

El nou programa, que se suma a les competències de l'àmbit lingüístic i matemàtic, s'agrupa en quatre dimensions que inclouen la indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana, objectes i sistemes tecnològics del dia a dia, medi ambient i salut.

Durant la presentació, membres d'Ensenyament han informat que "es posa accent en l'ús de les TIC -animacions, simulacions, aplicacions o materials audiovisuals- ja que afavoreixen el raonament i comprensió dels fenòmens científics" així com de les eines digitals.

Les noves competències, segons han explicat fonts d'Ensenyament, "insten el professorat a estimular la curiositat dels alumnes, proposar reptes i donar temps per investigar i reflexionar."

stats