Societat 26/12/2014

Ensenyament qualifica de "segregador" el currículum de secundària de la llei Wert

La conselleria d'Irene Rigau denuncia que s'ha elaborat un currículum tradicional sense tenir en compte les recomanacions de l'OCDE i sense apostar per les competències bàsiques

Europa Press
1 min

BarcelonaLa conselleria d'Ensenyament ha criticat que el currículum de secundària aprovat en reial decret aquest divendres al consell de ministres és "segregador, no deixa marge a l'autonomia de les comunitats i dels centres, i és tradicional i no integra competències" .

Ha defensat en un comunicat que considera necessari convocar un nou debat en la conferència sectorial d'educació sobre el reial decret, que encara s'ha d'aprovar definitivament.

Critica que el currículum regulat en el reial decret "crea dos tipus de titulacions que evidencien la segregació entre els alumnes més brillants i els que ho siguin menys".

Ha assegurat que l'Estat gestiona competències troncals, mentre que les comunitats autònomes ho fan amb les de lliure elecció, de manera que el reial decret "reparteix competències en lloc de compartir-les, trencant l'esperit constitucional".

Defensa que es tracta d'un document "uniformitzador" que no deixa espai ni a les comunitats ni als centres educatius, i que el currículum és innecessàriament exhaustiu.

Considera a més que proposa un sistema d'avaluació "antiquat, atomitzat i desintegrador", i que no té en compte les recomanacions de l'Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmics (OCDE) perquè no integra plenament les competències, segons la conselleria.

stats