Publicitat
Publicitat

Estudien l'aparició d'un forat a la L1 del metro a Baró de Viver

Els combois continuen circulant, tot i que a una velocitat menor del que és habitual

Geòlegs de la Generalitat estan estudiant aquest divendres l'aparició d'un forat en la línia 1 -vermella- del Metro de Barcelona a l'estació de Baró de Viver, on ha aparegut força aigua. Aquest fet obliga als trens a circular a menor velocitat, tot i que la parada continua funcionant. Un portaveu de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha explicat que els trens estan extremant la precaució al seu pas per aquesta estació i no circulen a més de 15 quilòmetres per hora en el tram afectat, a l'espera de l'informe que elaborin els geòlegs per conèixer la magnitud del forat.

El secretari general de CCOO del Metro Barcelona, Ignacio Pérez, ha assegurat que l'aparició del forat posa en risc la circulació de trens i per això ha demanat a TMB que paralitzi el servei en aquest tram. Pérez ha explicat que les vies de circulació de trens a la zona de Baró de Viver de la L1 "estan sobre una llosa de formigó que es troba inundada d'aigua i ha produït un gran forat que dificulta el pas i posa en perill la seguretat dels passatgers".

Segons TMB, geòlegs i experts de la Generalitat han realitzat les primeres valoracions del forat i creuen que la circulació de trens a la zona de Baró de Viver és segura mentre s'extremin les precaucions de reducció de velocitat.

Durant la matinada d'aquest dissabte, quan el Metro no funcioni, tècnics i geòlegs efectuaran una inspecció per seguir calibrant la magnitud del forat i certificar si hi ha moviments sota les vies al lloc on s'ha produït el forat i si s'han d'interrompre els serveis a l'estació de Baró de Viver. Els tècnics encara desconeixen si l'aparició de l'aigua i del forat ha estat una conseqüència de les intenses pluges que del passat cap de setmana passat.

L'

Més continguts de