Publicitat
Publicitat

INFRASTRUCTURES

Vol que s'ampliïn les competències sobre companyies estrangeres amb forta implantació al territori

Foment endurirà les sancions després dels incidents de Ryanair

El ministeri de Foment endurirà les sancions a les aerolínies que infringeixin els protocols de seguretat. La iniciativa arriba després dels nombrosos incidents protagonitzats per Ryanair aquest estiu.

Més sancions i més dures. La ministra de Foment, Ana Pastor, va anunciar ahir que el govern espanyol impulsarà una modificació de la llei de seguretat aèria per incrementar el nombre de sancions i endurir les que ja existeixen a les companyies aèries que incompleixin els protocols de seguretat o que es neguin a col·laborar amb les autoritats. Les sancions, va recordar la ministra, poden arribar fins a la pèrdua de la llicència. Tot i que Pastor va evitar ahir mencionar la companyia Ryanair, aquesta iniciativa arriba després dels nombrosos incidents protagonitzats aquest estiu per la companyia irlandesa low cost. "A Espanya poden haver-hi preus baixos, el que ara tothom anomena low cost , però mai permetrem que hi hagi low seguretat ", va assegurar la ministra.

A banda d'endurir les penes, Espanya demanarà a la Unió Europea la modificació del reglament comunitari perquè les autoritats de supervisió espanyoles puguin ampliar les competències sobre les companyies estrangeres que estiguin molt implantades al territori. "El que vull és no haver de demanar criteri a d'altres, sinó que jo pugui aplicar de manera íntegra la normativa del nostre país", va emfatitzar Pastor.

Investigació oberta

Sobre la investigació oberta a Ryanair, Pastor no en va donar detalls però va assegurar que estarà enllestida "amb la màxima rapidesa possible". "Aquest mes d'agost s'han fet tantes inspeccions a una sola aerolínia com les que es van fer durant tot l'any passat", va dir. El president de la companyia aèria, Michael O'Leary, va recordar, però, que Espanya no té competències per penalitzar o retirar la llicència de vol a Ryanair, ja que com que és estrangera només poden fer-ho les autoritats irlandeses.

De fet, Pastor va explicar que la setmana que ve hi haurà reunions en el si de l'Organització Internacional de l'Aviació Civil (OACI) amb les autoritats irlandeses. També hi ha previstes reunions d'alt nivell a l'Agència Europea de Seguretat Aèria (EASA) i amb la Comissió Europea.

Els pilots fa temps que ho diuen

El Sindicat Espanyol de Pilots de Línies Aèries (Sepla) fa temps que denuncia les condicions en què volen els aparells de Ryanair, que, asseguren que suposen un risc per als passatgers. L'Agència Espanyola de Seguretat Aèria ha acumulat, de gener a juny, 1.200 expedients oberts a la companyia, segons va publicar ahir El Mundo . En els últims cinc anys, l'aerolínia low cost ha hagut de pagar 2,3 milions d'euros en sancions i encara deu 477.000 euros al ministeri de Foment.

Sense anar més lluny, divendres passat un avió de Ryanair amb destinació a Gran Canària va haver de tornar a l'aeroport de Barajas una hora després d'enlairar-se per un problema de despressurització de la cabina. Uns setze passatgers van haver de ser atesos perquè patien hemorràgies al nas i a les orelles. El dilluns anterior un altre avió va haver de tornar a l'aeroport de Manises pel mateix motiu. A més, en els últims mesos diversos aparells de la companyia han hagut de fer aterratges d'emergència -demanant prioritat a l'hora d'aterrar- per falta de combustible.

Més continguts de