INFRAESTRUCTURES
Societat 09/07/2012

Foment treu importància a l'incident de Rodalies, però el Govern replica que "no és ocasional"

El director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, reitera que episodis com aquest fan "perdre la paciència" al Govern

Acn
2 min
El Pla Rodalies de Barcelona té més del 80% de les millores previstes ni licitades ni adjudicades. / FRANCESC MELCION

TarragonaUna targeta de comunicació que s'ha espatllat. Aquesta és segons la ministra de Foment, Ana Pastor, la causa de l'incident tècnic que ha obligat a interrompre aquest dilluns al matí la circulació dels trens de Rodalies de les línies R1, R2 Sud, R3 i R4 al seu pas pel centre de Barcelona. Una incidència puntual, ha vingut a dir la ministra, que s'ha resolt "en 20 minuts". La versió dista molt de la que dóna, però, el govern de la Generalitat, que parla d'una "caiguda del centre de comunicació" que, a més, "no és ocasional" perquè l'avaria ja es va produir en el mateix punt, entre el Clot Aragó i plaça de Sants, la setmana passada, ha replicat el director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font. Font ha recordat a més que l'incident ha causat retards de fins a una hora als usuaris de Rodalies i que és la suma d'episodis com aquest el que "fa perdre la paciència" al govern de la Generalitat en relació amb Rodalies.

Pastor ha respost a les preguntes sobre l'avaria a Renfe que li han fet els periodistes en el decurs d'una visita que precisament ha fet aquest dilluns a Tarragona. La ministra ha explicat que s'ha tractat d'una avaria tècnica puntual malgrat que el desitjable, ha afegit, seria que no es produís cap incidència a la xarxa, i ha destacat que Adif ha aconseguit reduir en més d'un 35% les avaries a la xarxa entre el gener i el maig, en relació amb el mateix període del 2011.

Les paraules de Pastor han estat replicades, també des de Tarragona, pel director general de Transports i Mobilitat del Govern, que ha explicat que la causa de l'avaria ha estat la "caiguda del centre de comunicació", cosa que significa la pèrdua de la comunicació amb els trens. Un incident que obliga a reprendre la comunicació amb cada un dels combois de forma manual. El més greu, però, segons Font, és que no es tracta d'un incident ocasional perquè el mateix problema es va produir fa només una setmana en el mateix punt, i va causar també en hora punta retards importants entre els usuaris afectats, que "arriben tard a la feina".

Pel Govern, els incidents a la xarxa de Rodalies no són tampoc puntuals i s'ha queixat per exemple que només a la línia de Vic s'hagin produït fins a 10 avaries en 15 dies que han causat retards d'entre 20 i 40 minuts als usuaris. "Són aquests petits incidents que es van multiplicant i van sumant hores perdudes pels usuaris els que fan perdre la paciència al govern de la Generalitat", ha afegit. En aquest sentit, Font ha tornat a exigir al govern espanyol que compleixi amb el pla d'inversions previst per a la millora de la xarxa de Rodalies a Barcelona que usen diàriament 400.000 persones. Una inversió que l'Estat només ha complert en un 7% i que segons el Govern permetria fer les millores que reduirien aquestes incidències.

stats