EDUCACIÓ
Societat 18/02/2011

La Generalitat optarà per la coeducació com a model a seguir

En un esmorzar per debatre sobre l'èxit escolar Lluís Font, secretari general de polítiques educatives, ha dit que no s'apostarà per separar nens i nenes a les aules. També ha parlat de la importància de la implicació de les famílies i la detecció precoç dels problemes per lluitar contra el fracàs escolar

Anna Brullet
2 min

BarcelonaEn un esmorzar amb pedagogs i representants del món de l'educació per parlar sobre èxit escolar el secretari de polítiques educatives, Lluís Font, ha dit que la Generalitat aposta per la coeducació. "Ens ha costat molt, després del franquisme, tenir el nostre model d'escola catalana i ara el mantindrem", ha dit Font. Ha defensat que aquest és un model en què conviuen nens i nenes amb naturalitat. Ha mostrat, però, la voluntat de posar totes les eines disponibles per lluitar contra el fracàs escolar, sobretot detectant-lo a temps i reaccionant. També aposta per potenciar la comprensió lectora.

En el debat s'ha parlat de l'educació diferenciada perquè ha comptat amb la presència de David Chadwell, delegat d'Educació del govern nord-americà a Carolina del Sud, que ha impulsat un programa d'educació diferenciada en escoles públiques de Carolina del Sud. Chadwell defensa que "el gènere importa a classe". Posa com a exemple la dificultat extra que tenen els nens respecte a les nenes a l'hora d'aprendre a llegir. Afirma que no hem de pensar que debatre això és tornar enrere i discriminar. "En realitat estem discriminant ara", explica Chadwell.

El debat, però, s'ha centrat sobretot en el rol de les famílies en el procés educatiu. Tots han coincidit que una major implicació de les famílies en l'educació millora el rendiment dels alumnes. Francesc Portalés, secretari general de la federació d'ensenyament de la USOC, també ha parlat de la importància de valorar més els mestres, tant amb els sous com amb el valor social que es dóna a la seva feina. Ha insistit que cal tenir els millors professors i, per tant, apostar per la seva formació.

L'ús de noves tecnologies a les aules també ha centrat part del debat. Enric Vidal, professor de la Universitat Internacional de Catalunya, ha destacat que "la tecnologia punta de l'aula és la persona". Albert Sangrà, director acadèmic de l'eLearn Center de la UOC, també ha dit que no cal utilitzar les TIC per fer el que es feia abans. Chadwell, en canvi, és molt partidari de l'ús de les noves tecnologies. "L'alumne les utilitza a fora i no pot ser que a l'aula es trobi un món totalment diferent", ha dit.

stats