Publicitat
Publicitat

El Govern espera repetir les xifres "històriques" de turistes de l'any passat

El conseller Mena confia a igualar o superar els 11.300 milions d'euros que els turistes estrangers van deixar l'any passat a Catalunya

El conseller d'Empresa i Ocupació, Francesc Xavier Mena, ha dit aquest dijous que espera repetir les xifres "històriques" que el sector del turisme va deixar a Catalunya l'any passat. Concretament, Mena ha dit que esperen "igualar o inclús superar els 11.300 milions d'euros que els visitants estrangers van deixar". Per ara, aquest 2012 està deixant molt bones dades, segons el conseller. Durant el primer quadrimestre la despesa dels turistes s'ha incrementat un 16% i ja arriba als 128 euros per dia, de mitjana.

Això s'explica, en gran part, per l'augment de turistes russos que tenen un poder adquisitiu molt alt i que han convertit Catalunya en una de les seves destinacions europees preferides. Segons el Govern, aquest any els visitants de la Federació Russa augmentaran un 40%.Una de les explicacions d'aquest augment, segons Mena, és que Grècia -que era el destí europeu preferit dels russos- ha deixat de ser-ho degut a la seva convulsa situació política i econòmica. "Han canviat Grècia per Catalunya", ha dit Mena.

Promoció per carretera

D'altra banda, el conseller Mena ha presentat la campanya de promoció turística per aquest estiu, 'Catalunya, m'agrada compartir', que ha costat 800.000 euros, un 82% menys que la campanya del 2010, perquè enguany hi han col·laborat diverses empreses. Gran part de la promoció es farà per les carreteres d'Europa, ja que el govern ha fet uns cartells gegants que aniran enganxats als camions, autocars o vehicles de totes les empreses que vulguin "col·laborar a difondre la bona imatge de Catalunya", tal com ha dit Mena.

Avui, han sortit 29 camions d'una empresa de logística catalana que portaran les imatges de llocs emblemàtics com Cadaqués, el Pirineu de Lleida i les platges de Tarragona per països com Alemanya, França, Itàlia, Bèlgica i Àustria. La directora general de Turisme, Marian Muro, ha fet una crida a la "col·laboració i implicació de tothom que de manera desinteressada es vulgui convertir en ambaixador de Catalunya".

L'altra part de la campanya d'aquest estiu seran les xarxes socials. L'Agència Catalana de Turisme ha obert el blog magradacompartir.catalunya.com, on a més de presentar una variada oferta turística de Catalunya amb agenda setmanal actualitzada, també es recull en entrevistes a famosos amb les seves propostes i recomanacions. Finalment també destaca com a novetat d'enguany l'aposta del Govern per traslladar la campanya als Jocs Olímpics de Londres, on s'espera que tingui un ressò a escala mundial.

Més continguts de