Publicitat
Publicitat

La Grossa de Nadal augmenta fins a 400.000 euros el valor del primer premi

La dotació del segon premi també puja, i donarà 25.000 euros més per cada dècim premiat. Aquests augments dels premis es pagaran a través d'emetre més números per sortejar-los: 100.000, en total

El sorteig extraordinari de Nadal augmentarà aquest any la quantitat assignada als premis principals. La Grossa estarà dotada amb quatre milions d'euros per sèrie, cosa que suposarà que el propietari d'un dècim s'embutxaqui 400.000 euros (100.000 més que l'any passat).

Aquest dimarts, s'han presentat les principals novetats del sorteig de Nadal, el més popular i tradicional de tots els que se celebren a l'Estat espanyol, i per al qual s'han previst vendes que rondaran els 3.600 milions d'euros, amb una despesa mitjana per habitant de 71,28 euros.

A més de la Grossa, augmenta també la dotació del segon premi, que passa d'un milió d'euros a 1.250.000 per sèrie (125.000 euros per dècim). El tercer, en canvi, manté la dotació de l'any anterior, de 500.000 euros per sèrie (50.000 euros a cada dècim).

Quan es gasta cada territori?

Per comunitats autònomes, els que més gastaran en aquest sorteig seran els ciutadans de la Rioja, autonomia en la qual hi ha prevista una despesa de 106,3 euros per habitant. En segon lloc, hi ha Castella i Lleó, amb 102 euros previstos per habitant. On menys s'hi juga és, a banda de Ceuta (17,10 euros per habitant) i Melilla (16,92 €), a Canàries (42,56 euros per habitant) i Balears (40,55 €).

Les vendes totals

Les vendes previstes per aquest any ascendeixen a 3.600 milions d'euros, el 30 per cent de la facturació total de Loterias y Apuestas del Estado (LAE). Està previst repartir en premis 2.520 milions, la resta es destina a despeses de gestió i al Tresor Públic.

Altres novetats

En el bombo dels números s'introduiran 100.000 números (15.000 més que l'any passat), cosa que possibilita que s'hagi augmentat la dotació econòmica dels premis principals sense augmentar el preu del dècim, que segueix sent de vint euros.

L'anunci

L'espot publicitari d'enguany no recupera el calb d'altres edicions. La fàbrica de somnis és el concepte que vol potenciar LAE i que permetrà als nens protagonitzar els anuncis.

Fals mite

Marcelo Ruiz, director de Negocis de LAE, ha qualificat aquest dimarts de "mite" que en períodes de crisi econòmica els ciutadans gastin més diners en apostes i jocs d'atzar. Tot i això, sí que ha apuntat que en els esdeveniments especials i sorteigs extraordinaris, entre els quals ha situat la Loteria de Nadal, els ciutadans sí que es reserven una quantitat més o menys fixa cada any per apostar.

Més continguts de