L'OCI I EL CONSUM
Societat 21/01/2011

Hotels, restaurants, cultura i espectacles, de rebaixes Preus assequibles del 28 de gener al 6 de febrer

Sopar en un restaurant amb estrella Michelin per 25 euros o dormir en un hotel de cinc estrelles pagant la meitat del preu habitual són els grans reclams d'aquesta campanya comercial.

Thaïs Gutiérrez
3 min
Opportunity, Restaurant

BarcelonaLa primera setmana de febrer és, tradicionalment, una de les més fluixes per al comerç barceloní. Per això l'Ajuntament ha posat en marxa la Barcelona Opportunity Week, una iniciativa que permetrà gaudir d'importants descomptes en els millors hotels, restaurants, teatres, cinemes, sales de concerts i, fins i tot, en els mercats municipals i a les floristeries. La campanya, que és una ampliació de la Barcelona Restaurant Week , que es va celebrar amb molt d'èxit l'any passat, se celebrarà del 28 de gener al 6 de febrer i pretén revitalitzar el consum entre els barcelonins i atraure turistes.

Hotels i restaurants

Un total de 37 hotels de tres, quatre i cinc estrelles s'han adherit a la iniciativa oferint descomptes fins al 50%. Hi destaquen nous establiments com el Mandarin i el W Barcelona, i clàssics de tota la vida com el Majestic i el Juan Carlos I. Pel que fa als restaurants, l'oferta s'ha ampliat considerablement respecte a l'any passat i ja són 44 els locals que oferiran la seva carta a meitat de preu. Alguns, com el Manairó, el Freixa Tradició, l'Hisop i el Hoffman, són famosos perquè tenen una estrella Michelin; altres, com el 7 Portes o Casa Leopoldo, perquè formen part de la història viva de la ciutat. L'any passat, 14.000 persones van participar en aquesta iniciativa, que només era de restaurants, i enguany es preveu que es torni a repetir l'èxit. Per això, des d'ahir ja es poden fer reserves a través de la web de Barcelona Opportunity Week o trucant als establiments directament.

Cultura

La iniciativa es complementa amb una àmplia oferta de cinema, música, teatre i museus que s'ha agrupat amb el títol Set de cultura . El dimarts 1 de febrer fins a un total de 22 cinemes de la ciutat oferiran descomptes 2x1. També s'hi han apuntat els cinemes Méliès i Alexandra, que projectaran El documental del mes a meitat de preu. Les sales de concerts com Razzmatazz, L'Auditori i el Palau de la Música també faran descomptes i es podrà veure teatre molt econòmic al Mercat de les Flors, al Teatre Nacional de Catalunya i al Teatre Lliure. A més, 18 museus s'han sumat a la campanya organitzant descomptes i visites guiades per animar els barcelonins i els turistes a visitar les seves exposicions.

Mercats i flors

Una de les grans novetats de la iniciativa és que onze mercats de la ciutat hi participen fent una oferta de tres productes per parada a un preu molt convenient. D'altra banda, 35 floristeries s'hi han adherit i posaran a la venda, al llarg d'aquesta setmana, rams a 11 euros.

Pere Duran, director general de Turisme de Barcelona, va explicar ahir que una part de les despeses que es facin durant aquesta iniciativa aniran destinades a entitats benèfiques i ONGs, com Intermon Oxfam, l'Obra Social Sant Joan de Déu i el Banc dels Aliments.

Un dels objectius de la campanya és "acostar el sector turístic al barcelonins", segons Duran, i es vol convertir en "una cita fixa que sigui un gran reclam perquè els barcelonins surtin a conèixer llocs nous i perquè els turistes vinguin a visitar la ciutat".

El regidor de Cultura de l'Ajuntament de Barcelona, Jordi Martí, va destacar la importància que té que en aquesta edició hi hagi una forta presència cultural. "A Barcelona la cultura ja no és entreteniment, és necessitat", va dir, afegint que el programa d'activitats que proposen té com a objectiu "fer arribar la cultura a un públic que encara no hi ha entrat en contacte i atraure també els més joves".

Promoció internacional

El primer tinent d'alcalde de Barcelona i vicepresident de Turisme de Barcelona, Jordi William Carnes, va assegurar ahir que la capacitat de sumar sectors tan diversos com el cultural, l'hoteler, la restauració i l'alimentació és "molt positiu per a la ciutat".

Pere Duran va explicar, d'altra banda, que també es farà promoció internacional de la Barcelona Opportunity Week, a través d'internet i de les xarxes socials per donar a conèixer la iniciativa més enllà de les nostres fronteres.

stats