Publicitat
Publicitat

SOCIETAT

Interior crea el Servei d'Informació i Atenció a les Víctimes d'accidents de trànsit

El servei, pioner a l'Estat, començarà a funcionar el mes de gener i vol recolzar les víctimes i les seves famílies a l'hora d'"enfilar el futur".

El director del Servei Català de Trànsit, Joan Aregio, ha presentat avui el Servei d'Informació i Atenció a les Víctimes (SIAV) en el marc de la IV jornada de les víctimes d'accident de trànsit. Es tracta d'un servei pioner a l'Estat, que entrarà en funcionament durant el mes de gener i pretén incrementar el recolzament a les víctimes i les seves famílies en els durs moments que es viuen després de patir un accident.

"Hi ha circumstàncies que quan et toquen no sabem com reaccionar perquè no estem preparats. És en aquest terreny, tant important i tant complex, on l'administració vol posar el seu gra de sorra", ha dit Aregio.

Tant ell com el conseller d'Interior, Felip Puig, que ha presentat la jornada, han volgut destacar que aquest servei forma part de la tercera pota de les polítiques de de seguretat viària: "Hem lluitat per la prevenció, per l'acció-reacció i ara cal posar èmfasis en les polítiques de reparació i reconstrucció, a les quals ens havíem dedicat poc", ha explicat Puig.

El SIAV funcionarà de dilluns a divendres en horari de matí perquè "no és un servei d'urgència" i oferirà informació i orientació psicològica, jurídica i administrativa a les víctimes. Tindrà un telèfon gratuït, una web institucional orientadora i també oferirà atenció presencial si és necessària, ja que hi treballaran un psicòleg i un treballador social. "Recollirà, coordinarà i donarà millor resposta a les problemàtiques que apareixen després d'un accident", ha dit Aregio.

A Catalunya s'han evitat 2.896 morts per accidents de trànsit a l'ultima dècada gràcies a les polítiques de seguretat viària adoptades des del 2000, segons dades d'Interior.

Aregio ha destacat que encara no saben quantes persones utilitzaran aquest servei, però que es busca que ningú es senti sol en aquests moments difícils. "El primer pas és ser capaços d'informar i difondre l'existència del servei, a través dels ajuntaments, hospitals, Centres d'Atenció primària i Seveis Socials.

Més continguts de