Publicitat
Publicitat

John Grant tanca un vuitè Faraday excepcional

Els organitzadors del Faraday no haurien pogut triar un programa millor per a la tercera i última jornada del festival de música independent de Vilanova i la Geltrú, que va servir diumenge de brillant colofó a una vuitena edició artísticament excepcional.

Després dels magnífics concerts de The High Llamas, Arnaud Fleurent-Didier i Ron Sexsmith, i de la brillantor de les propostes locals de Za!, Inspira i Bradien, el llistó estava molt alt. A més, la comparació amb el tancament del Faraday 2010, amb un emocionant i emocionat Nick Lowe, podia ser fàcilment odiosa. Però el triple cartell de luxe, amb els catalans Nacho Umbert & La Compañía i Renaldo & Clara i, sobretot, amb el nord-americà John Grant (ex-The Czars), va fer que els assistents a l'última jornada del Faraday 2011 baixessin les escales del Molí del Mar a la platja del Far de Vilanova amb un nus a la gola.

Grant va defensar les cançons del celebrat debut en solitari, Queen of Denmark (2010), com ho havia fet al Primavera Club 2010: en format de duo i amb les cançons de l'àlbum (per al qual va comptar amb la col·laboració del grup Midlake) arranjades per a piano i sintetitzador. Però la magror de la formació va ser més que suficient per traslladar al directe les meravelloses cançons del disc, amb dures lletres sobre l'acceptació de Grant -criat en una família conservadora de Denver- de la seva homosexualitat, i no els va faltar ni una engruna d'emoció.

Clara Vinyals i Nacho Umbert

El públic, a més, arribava tendre al directe de Grant. Els lleidatans Renaldo & Clara, amb l'habitual formació de trio (dues guitarres acústiques i mandolina o violí), ja havien negat alguns ulls amb les doloroses cançons d'amor i desamor que compon i canta Clara Vinyals.

I el barceloní Nacho Umbert, amb una Compañía que incloïa guitarra acústica, violoncel, contrabaix i bateria, va defensar un cop més les cançons de l'imprescindible debut en solitari Ay... (2010). Un treball entre íntim i costumista que a l'escenari amb vistes al mar de la Carpa Juanita -anomenada així a partir de l'il·lustre peix de Vilanova que beu amb porró- també va tocar la fibra.

Més continguts de