Publicitat
Publicitat

MODA I ESTÈTICA

No tot s'hi val per vendre productes

Publicitat amb arrugues

L'Oreal ha estat obligada a retirar a la Gran Bretanya l'anunci d'una crema antiedat perquè la cara de la seva protagonista, Rachel Weisz, estava tan retocada que "exagerava enganyosament" els resultats. Els experts alerten del perill d'aquestes pràctiques

Cremes antiarrugues anunciades per dones de 20 anys que no en tenen? Productes depilatoris que proven de depilar cames sense pèl? Cremes anticel·lulítiques aplicades en cames de pell tersa? Aquests són els anuncis als quals ens té acostumats la publicitat d'estètica i bellesa per a dones. No obstant, no tot s'hi val i L'Oreal ha hagut de retirar a Gran Bretanya l'anunci d'una crema antiarrugues perquè la cara de la seva protagonista, Rachel Weisz, estava tan retocada que “exagerava enganyosament” els efectes del producte.

Els psicòlegs alerten que aquestes campanyes publicitàries estan creant un paràmetre de bellesa fals que és inassumible per a la majoria. "Hi ha una pressió social per vendre sempre l'eterna joventut i perfecció", diu la psicòloga Clara Esquena. El publicista Lluís Bassat està en contra de la publicitat enganyosa. "Sóc un defensor de la veritat en la publicitat, ja que perquè funcioni s'ha d'aconseguir la confiança del consumidor, i és evident que amb la mentida no s'aconsegueix".

Segons un estudi de Dove Self-Esteem fet als EUA, el 80% de les dones se senten insegures amb la seva imatge per culpa dels ideals de perfecció que exhibeixen actrius i models gràcies al Photoshop.


Ho podeu llegir a l'ARA PREMIUM.

Més continguts de