PARTICIPACIÓ
Societat 13/03/2016

L’alcalde que es comunica amb els veïns via WhatsApp

Els veïns de Sant Andreu de la Barca li envien queixes i ell les resol

Josep Ferrer
2 min
Enric Llorca Ibáñez és un alcalde pròxim per als veïns de Sant Andreu de la Barca.

Sant Andreu De La BarcaPer la seva condició de metge de capçalera a l’ambulatori de la ciutat, l’alcalde de Sant Andreu de la Barca, Enric Llorca, és una persona pròxima per als seus veïns. Però en el seu afany de tenir un tracte encara més directe, sobretot entre els que no són els seus pacients, Llorca s’ha abocat a les noves tecnologies. Des de principis d’aquest mes tothom que vulgui li pot enviar un missatge per WhatsApp amb peticions, queixes o suggeriments, i ell els respon directament.

“La ciutat és la casa de tots i per tant entre tots l’hem de cuidar”, afirma Llorca, que considera que “tota aportació que es faci és bona perquè va en benefici de tots”. Amb l’aplicació WhatsApp l’alcalde vol que la gent tingui un tracte més directe amb ell, que se sentin partícips de la vida de la ciutat, que qualsevol veí pugui fer-li arribar la seva preocupació per poder així donar-los una resposta “més ràpida”.

“Cap ciutadà té l’oportunitat d’enviar un missatge directe al president del govern espanyol o al president de la Generalitat. En canvi, sí que ho pot fer al seu alcalde, sabent que el rebrà i serà respost”, afirma. Per poder accedir a aquest servei, a part de tenir descarregada l’aplicació al mòbil, els usuaris han d’afegir el número de telèfon de l’alcalde a la seva llista de contactes i enviar un missatge de WhatsApp amb la paraula “Alta” seguida del seu nom i cognoms. Posteriorment es confirma l’alta i ja es poden rebre les notificacions que es vagin generant.

Queixes i felicitacions

En la primera setmana d’entrada en funcionament del servei, Llorca va rebre més de 50 missatges. Alguns són només per saludar-lo i felicitar-lo per la iniciativa, d’altres li han enviat fotografies de coses que estan malmeses o de situacions que no són correctes. “Ja he donat instruccions per, en la mesura que sigui possible, arreglar-ho”, explica.

Altres missatges demanaven habilitar aparcaments en determinades zones de la ciutat o fer canvis en la circulació dels carrers. Fins i tot un veí li ha suggerit que creï un premi literari Ciutat de Sant Andreu. “En aquest cas li he respost que ja existeix i li he enviat tota la informació pertinent”, explica.

Amb una eina com aquesta, a l’abast de gairebé tothom, és fàcil que algú caigui en el parany de fer-se pesat i reiteratiu. A Llorca, acostumat a fer servir la consulta mèdica també com a despatx municipal -diu que contra la seva voluntat-, no l’amoïna gens. Assegura que a la gent li costa molt diferenciar entre l’alcalde i el metge. I és que serà difícil superar la situació viscuda un dia en què una veïna li va trucar urgentment a l’ambulatori perquè volia parlar amb l’alcalde perquè tenia un problema a casa. “Imagineu-vos l’escena: jo atenent un pacient i a l’altra banda del telèfon una persona demanant-me que fes el possible perquè no li tallessin la llum”, recorda Enric Llorca amb simpatia.

stats