Publicitat
Publicitat

BlackBerry assenyala a una errada "de commutació" els problemes amb el seu sistema

Research in Motion encara treballa per solucionar l'avaria però no en detalla les causes

BlackBerry assenyala a un "problema de commutació" dels seus servidors el problema tècnic que des d'ahir impedeix a la majoria d'usuaris de BlackBerry utilitzar el servei de dades. En un tuit, la companyia es disculpa per les molèsties i insisteix que estan treballant per resoldre-ho.

Mentrestant, aquest dimarts els problemes amb la connexió a internet dels telèfons BlackBerry s'han estès a Sud-amèrica, segons informa l'agència Reuters, un dia després que comencés l'avaria que també afecta Europa, l'Orient Mitjà, Àfrica i l'Índia.

Per la seva banda, les operadores diuen que no són responsables de l'avaria perquè afecta els servidors centrals de RIM, l'empresa propietària de BlackBerry. Alguns analistes diuen que aquesta incidència arriba en un mal moment perquè en els últims mesos la companyia ha perdut quota de mercat del correu electrònic corporatiu. El domini que BlackBerry havia tingut en el mercat del correu electrònic de les empreses està amenaçat per telèfons intel·ligents d'altres companyies, principalment per l'iPhone d'Apple.

"La situació actual no pot arribar en un pitjor moment per a RIM" ha explicat un analista de Telecoms & Media. Segons ell, la companyia ha rebut moltes crítiques en els últims mesos i considera que algunes companyies poden veure aquesta avaria com "una bona raó per qüestionar la seva confiança en servidors centralitzats" i pot ser apostar per servidors que es puguin controlar més fàcilment des de l'empresa.

"Això no només permetria als departaments de tecnologia a minimitzar el risc d'apagades imprevisibles, sinó que també brindaria més flexibilitat entre els empleats per fer servir els seus propis dispositius, ha afirmat Malik Saadi, analista de Telecoms & Media a l'agència Reuters.

Més continguts de