Societat 12/02/2012

4.000 veïns de Poblenou continuen sense gas després de l'entrada d'aigua en una canonada

El problema va començar ahir a la tarda i la companyia assegura que està treballant per solucionar la incidència que coincideix amb un dels dies més freds de tot l'any

Ara
2 min
Una imatge dels treballs que s'estan fent al Poblenou per reparar l'averia. ACN

BarcelonaMés de 4.000 veïns que viuen en unes 600 finques del barri del Poblenou de Barcelona estan sense gas des d'ahir a la tarda -en un dels dies més freds de l'any- com a conseqüència de l'entrada d'aigua, procedent d'una fuita, a la canonada de Gas Natural, cosa que ha obligat a tallar el subministrament, en el restabliment del qual treballen un gran nombre d'operaris.

Fonts de Protecció Civil han informat a l'agència Efe, que la fuita d'aigua es va produir -per causes encara per determinar- sobre les 18:30 hores a la confluència entre els carrers Marià Aguiló i Pujades, cosa que va fer necessari tallar el gas en una àmplia zona del Poblenou delimitada pels carrers Pere IV, Llacuna, Taulat i Lope de Vega, una àrea en la qual Gas Natural compta amb uns 4.500 clients, encara que no tots s'han vist afectats, segons ha explicat la companyia. A la vegada, i també, per motius de seguretat, es va tallar el subministrament de llum, encara que aquest s'ha restablert la passada matinada.

Fonts de Gas Natural han explicat que tenen 28 equips a la zona i 15 bombes per a l'extracció d'aigua de les canonades, a la vegada que s'han mobilitzat 22 equips més d'instal·ladors perquè puguin anar obrint el servei en aquelles finques quan sigui possible. Per detectar i extreure l'aigua de la canonada, els operaris estan realitzant una sèrie de tastos per on introduir les bombes.

L'Ajuntament de Barcelona ha habilitat un centre d'atenció ciutadana al centre cívic Can Felipa (Carrer Pallars 249) per acollir els serveis d'informació de les empreses afectades als seus clients, mentre que a la planta baixa s'ha posat en marxa una oficina d'emergència social per tal d'atendre aquelles persones residents a la zona més vulnerables, ancians i malalts. El consistori ha indicat que una desena de persones s'han acostat ja a l'improvisat centre d'atenció al ciutadà per demanar ajuda als serveis socials municipals i sol·licitar algun tipus de calefactor amb el qual escalfar les seves llars en un dels dies més freds de l'any (-0,5 la matinada passada a l'estació automàtica del Zoo).

Fins al Poblenou s'han desplaçat el primer tinent d'alcalde de Barcelona, Joaquim Forn, el regidor d'Urbanisme, Antoni Vives, i el regidor del districte, Eduard Freixedas, per conèixer de primera mà els treballs que s'estan portant a terme.

Des de l'ajuntament s'ha insistit que la prioritat és que els treballs per al restabliment del servei se centrin primer en les residències d'ancians existents a la zona, així com en els sis col·legis que es troben a l'àrea afectada perquè demà puguin comptar amb calefacció.

Gas Natural manté en funcionament el seu telèfon d'urgències (900 750 750) i segons fonts municipals prop de 600 persones han trucat ja per rebre informació sobre la situació i l'evolució de l'avaria. Tanmateix els veïns s'han queixat que en aquests telèfons no els donen cap tipus d'informació sobre quan es reinstaurarà el sistema.

stats