Publicitat
Publicitat

CORREDOR MEDITERRANI

Lluís Recoder: "Ara comença tot, hem suat sang per arribar fins aquí"

El conseller de Territori i Sostenibilitat presentarà demà el mapa del traçat català del Corredor Mediterrani

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha fet una valoració "molt positiva" sobre la decisió de les institucions europees de fer del Corredor Mediterrani una infraestructura prioritària. "Ara comença tot, hem suat sang per arribar fins aquí", ha assegurat Recoder, que no s'ha estalviat una crítica al govern espanyol: "No se n'ha pogut estar d'incloure Madrid al mapa".

El conseller ha avançat que demà es presentarà el mapa català del Corredor Mediterrani, que preveu la connexió cap a Ponent. Recoder també ha afirmat que el corredor pot estar acabat el 2020.

El cap de l'oposició, Joaquim Nadal (PSC), ha volgut recordar que l'anterior Govern ja va posar les bases per tal que la Unió Europea considerés el Corredor Mediterrani com a prioritari. "És hora que l'economia es posi al costat del corredor"", ha dit Nadal.

El president d'ERC, Oriol Junqueras, ha explicat que no estan del tot satisfets amb la decisió del perquè consideren que bona part de la inversió depèn de l'Estat. Tot i això, estan contents de la feina feta.

PP i ICV-EUiA també s'han alineat en la satisfacció generalitzada per la nova infraestructura. Alicia Sánchez-Camacho, presidenta del PP català, ha insistit en la dinamització econòmica que pot aportar el corredor, i ha demanat al Govern que sigui "exigent" a l'hora de complir amb els terminis i les construccions necessàries. Sánchez-Camacho ha avançat la possibilitat que els presidents del País Valencià i de Múrcia puguin assistir aquesta tarda a l'acte organitzat per la Cambra de Comerç de Barcelona.

Finalment, Albert Rivera, president de Ciutadans, ha reclamat que s'aparquin les confrontacions entre comunitats autònomes i ha definit la recolució com un èxit de tothom. Al contrari que Alfons López-Tena (Solidaritat Catalana), qui ha lamentat que "amb els 22.000 milions d'euros que espolien als Països Catalans es dedicaran a construir una xarxa de mercaderies" per Espanya i preveu que el corredor mediterrani no serà una realitat fins que no hi hagi un Estat català.

Més continguts de