Publicitat
Publicitat

El terrassenc Sergi Pérez dirigeix el quartet barceloní en el videoclip de la cançó 'Benvolgut'

Els Manel es barallen al Montseny

El nou videoclip dels Manel escenifica una baralla al bosc amb estètica de cinema independent. El director, Sergi Pérez, fa que les imatges que il·lustren la cançó Benvolgut es desmarquin de la lletra.

Ahir, quan els Manel van penjar el videoclip de la cançó Benvolgut , el Facebook del grup barceloní semblava un fòrum sobre la sèrie Lost . Molts comentaris especulaven sobre el significat d'unes imatges que, a diferència del que passava al videoclip d' Aniversari , són independents de la lletra de la cançó. Altres es preguntaven sobre l'enigmàtica presència d'un nen que es mira el dramàtic combat que mantenen els quatre membres del grup en la foscor d'un bosc del Montseny. N'hi havia que aplaudien la llibertat del videoclip, i també que mostraven certa desil·lusió perquè no ajuda a explicar la cançó.

Sergi Pérez, el director del videoclip, adverteix que "no s'hi amaga cap metàfora", tot i que reconeix que cadascú pot interpretar-lo com vulgui. Pérez, que ja va posar imatges a la cançó Dona estrangera del primer disc dels Manel, explica que el punt de partida del videoclip era que no tingués res a veure amb la lletra de la cançó. "Després de la literalitat del d' Aniversari , el grup volia fer una cosa diferent, i els vaig proposar filmar una baralla entre ells", diu Pérez. El que ha fet és rodar, en 16 mm, una història que comença amb els Manel i un nen a dins d'una furgoneta, l'únic element que sí que apareix a la lletra cançó.

La fotografia i la manera de filmar amb la càmera a l'espatlla, molt a prop del clatell dels personatges, fa pensar en els germans Dardenne. Pérez s'estima més parlar de la influència del Michael Winterbottom de Wonderland . En qualsevol cas, aquest naturalisme fosc i molt europeu canvia quan Guillem Gisbert, Roger Padilla, Martí Maymó i Arnau Vallvé inicien una violenta batalla de tots contra tots a cops d'espasa. "Fer aquest gir era un repte -diu Pérez-, perquè de sobte el videoclip es convertia en una barreja de Robin Hood i pel·lícula de por".

Sentit de l'humor i punt de vista

En la segona part de la història, el muntatge confronta els quatre Manel mentre el nen es mira l'escena amb cara de por. Així i tot, ni Pérez ni Gisbert tenen clar que el punt de vista del videoclip sigui el del nen.

Posats a buscar interpretacions, es pot suggerir que el nen és l'espectador que veu amb sorpresa com els quatre membres del grup discuteixen, es llancen retrets, es colpegen i fins i tot s'ataquen amb espases. Aquí és on, malgrat el posat seriós de tots els protagonistes, es pot arribar a entendre el peculiar sentit de l'humor dels Manel, que en el videoclip de Benvolgut no fan res més que escenificar una baralla, qui sap si basada en fets reals.

Més continguts de