Societat 20/12/2014

Més empreses interessades en la contractació amb entitats socials

A.g.m.
2 min

BarcelonaEl món de l’empresa també s’acosta al de les entitats sense ànim de lucre a l’hora de contractar productes i serveis. Dijous de la setmana passada el Palau de Congressos de Catalunya va acollir la tercera edició del Business with social value, la principal cita de la contractació social. L’esdeveniment va batre, en el seu tercer any, els rècords de participació tant de compradors d’empreses mercantils com de venedors d’entitats socials. En l’edició de l’any passat s’hi van inscriure 207 empreses, i enguany s’ha arribat a les 289. El nombre d’entitats socials també ha augmentat de manera significativa, de les 62 a les 163.

“Hi ha la tendència que els ciutadans prefereixin productes que tinguin associada una causa social o verda, i les empreses, com que ho saben i tenen l’afany de fer el que és millor per als ciutadans, procuren associar-se amb aquestes causes”, explica Maria José Pujol, directora general d’Icària Iniciatives Socials, l’entitat impulsora d’aquest esdeveniment. Pujol aclareix que el creixement del nombre de participants no és el seu objectiu principal: “Tampoc podem créixer de manera més ràpida, perquè no donaríem l’abast”. Considera més important la proporció entre compradors i venedors i, sobretot, els resultats.

Idea sorgida de la necessitat

La idea del Business with social value va néixer després que el govern espanyol retallés el 25% de la subvenció que reben els centres especials de treball per cadascun dels treballadors amb discapacitat intel·lectual o malaltia mental. “En una manifestació vam comentar que això no ens ho tornarien, i que ens havíem d’inventar alguna cosa per no acomiadar treballadors”, recorda Maria José Pujol. L’únic que se’ls va acudir, afegeix, va ser incrementar la facturació. I per aconseguir-ho van optar pel mateix “sistema de networking de vendes que es fa servir per al turisme a escala internacional”.

Durant la jornada, representants d’empreses compradores i d’entitats venedores es van trobar al Palau de Congressos de Catalunya. A més de conferències i d’activitats per fer contactes, van disposar de diverses franges horàries per fer reunions curtes, que s’havien d’acabar quan sonava un gong, com en una sessió de cites ràpides. Segons Pujol, es tracta “que les empreses mercantils coneguin l’oferta de productes i serveis dels centres especials de treball sense ànim de lucre i puguin discriminar-los positivament en les seves compres”.

Èxit de vendes i de visibilitat

Segons un estudi elaborat per una empresa externa, dos mesos després de l’edició del 2013, el 69% de les empreses mercantils que havien participat a l’esdeveniment ja havien fet compres en alguna de les entitats socials. Maria José Pujol explica que, en el cas d’Icària Iniciatives Socials, les vendes derivades de les diverses edicions del Business with social value ja han arribat a compensar la retallada en la subvenció del govern espanyol de fa tres anys. Afegeix que, a banda de l’èxit de vendes, l’esdeveniment també és un èxit de visibilitat. “Moltes empreses no tenen ni idea que existeixen els centres especials de treball”, assegura Pujol. Això, afegeix, ja ha començat a canviar.

stats