Publicitat
Publicitat

Movistar anuncia que compensarà els seus clients usuaris de BlackBerry

RIM, fabricant de l'smartphone que genera problemes des de dilluns, assegura que fa "tot el que pot" per resoldre el problema i que no esborrarà cap dels missatges pendents d'enviar en l'embús provocat per l'avaria, que ja afecta tot el món

Movistar compensarà els seus clients afectats per l'avaria mundial de BlackBerry en la pròxima factura, segons ha anunciat la companyia telefònica aquest dimecres a la tarda, mitjançant diversos tuits en diàleg amb els clients al seu compte de Twitter. De fet, l'empresa ha assegurat als usuaris que ni tan sols cal que facin constar una reclamació personal. ja que s'ha decidit compensar tots els clients que tinguin BlackBerry sense més tràmits.

La companyia pren aquesta decisió per intentar no ser arrossegada per la indignació que està provocant l'avaria de BB després de tres dies de fallada en el servei i amb el problema anant a més.

RIM s'explica
Paral·lelament, un alt executiu de Research In Motion (RIM), el fabricant de BlackBerry, ha donat la cara. Segons ha dit aquest dimecres, en una compareixença davant la premsa, David Yach, director de Tecnologia per a Programari de RIM, la firma canadenca fa tot el possible per "contenir" la caiguda dels seus serveis a tot el món, i ha  reiterat que el problema inicial va ser causat per un "commutador de xarxa "a Europa. També ha afirmat que "no hi ha proves" que el problema original fos per la intervenció de " hackers".

"Tenim equips a tot el món treballant sense descans, concentrats a contenir el problema i minimitzar l'impacte per als nostres usuaris", ha dit Yach.

L'executiu de RIM, el primer directiu de la multinacional canadenca que ha explicat els problemes de BlackBerry des que els usuaris d'Europa, Orient Mitjà i l'Àfrica comencessin a experimentar problemes dilluns, també ha dit que la seva prioritat és "restaurar" el servei.

Yach ha repetit l'explicació oficial, segons la qual el problema es va originar quan un "commutador de xarxa" a Europa va fallar i els sistemes de suport no van funcionar com estava previst.

Aquest error va provocar una gran quantitat de "missatges endarrerits" i que RIM hagués de reduir el trànsit "per estabilitzar els serveis mentre es processen" la quantitat substancial de missatges acumulats.

"Aquesta és la raó per la qual seguim experimentant problemes i que altres regions del món hagin estat afectades", ha afegit Yach.

Yach ha negat que el centre de servidors de BlackBerry a Amèrica del Nord, situat a Waterloo, al Canadà, hagi tingut el mateix problema que el centre europeu, i ha dit que el problema s'ha estès a Amèrica del Nord a causa de la quantitat de missatges acumulats.

RIM també ha dit que "tots els correus electrònics seran enviats" i que l'empresa no eliminarà els missatges acumulats en el procés per intentar solucionar més ràpidament el problema.

Etiquetes

Més continguts de