Publicitat
Publicitat

Només quatre usuaris fan servir durant un any el punt de recàrrega de vehicles elèctrics de Lleida

No obstant això, els responsables de la instal·lació calculen que en un any augmentarà la presència de cotxes ecològics a la ciutat

Només quatre usuaris han fet servir el punt de recàrrega de vehicles elèctrics de Lleida en el primer any de funcionament. Els principals motius, tal com ha explicat a l'ACN Juan Mayoral, director general de Sofos Energia –l'empresa que gestiona la instal·lació– hi ha poca implantació, encara, de cotxes elèctrics –pel preu elevat que tenen– i la falta de punts de recàrrega: la normativa no permet instal·lar-los en llocs públics, com ara al carrer. Tot i això, Mayoral calcula que l'adquisició de cotxes elèctrics podria augmentar sensiblement en un any gràcies als avenços tecnològics que han aconseguit més autonomia del vehicle.

Mayoral assegura que hi ha empreses, com ara hotels, comerços, centres esportius o aparcaments privats de Lleida, que s'han interessat tant per instal·lar punts de recàrrega per als seus clients com per incorporar vehicles elèctrics a la seva flota. És per això que calcula que en un any, l'ús del vehicle elèctric estarà ja més implantat.

Un altre dels problemes actuals, que la Paeria està estudiant, segons Mayoral, fa referència a la normativa, que de moment no permet instal·lar punts de recàrrega de vehicles elèctrics en llocs públics, com ara el carrer.

Tot i això, un dels pocs usuaris de vehicle elèctric, Jaume Josa, ha explicat a l'ACN que la valoració general del cotxe elèctric és "molt bona" i que l'estalvi és molt gran, ja que amb un euro pots fer 100 quilòmetres, mentre que amb un cotxe de gasolina necessites entre 8 i 12 euros per fer el mateix recorregut.

L'únic inconvenient, però, explica, és que falten punts de recàrrega dels anomenats 'ràpids', que carreguen el 100% de la bateria en 15 minuts, mentre que els convencionals poden trigar fins a vuit hores. De moment, a Catalunya només hi ha tres punts de recàrrega ràpida, i tots tres a Barcelona.

Més continguts de