Publicitat
Publicitat

Finalitzen sense incidents els serveis mínims del segon matí de vaga als Ferrocarrils

Els trens tornaran a circular a partir de les quatre de la tarda fins a les vuit del vespre

Els serveis mínims del segon matí d'aturades dels treballadors de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) han acabat amb normalitat a dos quarts de deu del matí. A diferència d'aquest dijous, avui s'han complert els serveis pactats i han permès la circulació de combois a la línia del Vallès, on la freqüència ha estat el 50% de l'habitual.

Ara, el servei es reprendrà a les quatre de la tarda fins a les vuit del vespre i a les deu de la nit es donaran per finalitzades les dues jornades de protesta dels treballadors de FGC contra una retallada del 3% del sou i la poca voluntat de l'empresa, segons denuncien, en negociar el conveni col·lectiu.

A la línia Llobregat-Anoia, els serveis mínims han transcorregut amb normalitat. A l'estació de Provença de Barcelona, no s'han registrat incidents i l'activitat ha estat l'habitual d'un dia feiner. Molts usuaris s'han dirigit als treballadors de FGC que hi havia als vestíbuls per saber si el servei de Ferrocarrils funcionava amb normalitat, alertats pels incidents de dijous. A les 9.30 hores, la megafonia i els treballadors de FGC han començat a avisar que acabaven els serveis mínims, que es reprendran a les 16 hores.

Si aquest dijous al matí els serveis mínims no es van complir per l'acció dels piquets a l'estació de Plaça de Catalunya i per la crema de pneumàtics enmig de la via entre Les Planes i la Floresta, aquest divendres les freqüències pactades s'han complert i no s'han registrat incidents. A la tarda, els serveis mínims tampoc es van complir i el mateix personal de FGC recomanava als usuaris que volien desplaçar-se fins al Vallès que ho fessin amb Renfe.

El president de FGC, Enric Ticó, va acusar els sindicats d'haver "trencat les regles del joc" en no complir els serveis mínims. Ticó, va afirmar que la companyia identificarà les persones que han fet aquests ''sabotatges'' que han obstaculitzat el servei i actuarà amb ''contundència'', tant penal com administrativament. Tot i així, va afirmar que la taula de negociació amb els representants sindicals ''seguirà oberta'', però, també va dir que ''no s'hi val l'excusa'' que esgrimeixen els representants sindicals que les persones que van impedir el compliment dels serveis mínims han estat piquets de ''persones descontrolades''.

30.000 afectats per la vaga

En relació amb l'impacte de la vaga, Enric Ticó va explicar que la mobilització va suposar que unes 30.000 persones no hagin pogut utilitzar el servei ferroviari, cosa que suposa el 50% de les persones que habitualment i diàriament utilitzant el servei en un dia normal. Ticó va quantificar en uns 220.000 euros diaris el cost econòmic de l'aturada.

Etiquetes

Més continguts de