Societat 24/11/2012

El PP vol incrementar el límit de velocitat als 140 quilòmetres per hora a les autopistes de peatge

Volen augmentar la utilització de vies deficitàries. Consideren que el nivell de seguretat de les autopistes garanteix l'increment de velocitat sense risc

Efe
2 min
Un dels peatges de l'AP-7 a la demarcació de Girona. L'autopista  de l'eix mediterrani és una de les que patirà l'increment.

MadridEl PP vol incrementar el límit màxim de velocitat a 140 quilòmetres per hora a les autopistes de peatge. Amb aquest objectiu, ha presentat una proposició no de llei al Congrés perquè es debati a la comissió de seguretat viària i insti el govern espanyol a estudiar la mesura.

El diputat autor de la proposta, Paco Vañó, ha explica a EFE la mesura amb dos arguments: per augmentar la utilització d'aquestes vies que la crisi ha convertit en deficitàries, i perquè els nivells de seguretat de les autopistes són tan alts que l'augment no implicaria un risc addicional.

Vañó no amaga que pot resultar cridaner que sigui ell, víctima d'un accident de trànsit i primer diputat paraplègic de la democràcia, que defensi aquesta proposta, però insisteix que la seguretat que ofereixen les carreteres de pagament a Espanya en justifica l'augment.

El text no fixa el límit de 140 quilòmetres per hora, però aquesta és la xifra que suggereix el PP perquè és una velocitat que, segons Vañó, no tindria efectes negatius en les xifres de sinistralitat i suposaria, per contra, un incentiu per a l'usuari.

El parlamentari reconeix l'existència d'estudis que adverteixen que augmentar un 20% la velocitat eleva un 30% les morts a la carretera, però insisteix que la proposta es circumscriu a una xarxa construïda amb les màximes exigències en matèria de seguretat, en què 140 quilòmetres per hora "no és una velocitat de risc".

Tampoc veu contradictòria aquesta iniciativa amb què estudia posar en marxa la Direcció General de Trànsit (DGT) per unificar en 90 quilòmetres per hora la velocitat màxima a les carreteres secundàries o d'un sol sentit.

Abans de redactar la proposició, el diputat ha mantingut contactes amb experts i amb representants del ministeri de l'Interior, al mateix temps que ha conversat amb els grups parlamentaris sobre la iniciativa, que l'han vista "molt raonable".

"Només són 20 quilòmetres per hora més i per autopistes de peatge. No estic parlant de deixar lliure la velocitat", conclou Vañó, al mateix temps que insta a mantenir les mesures actuals en matèria de trànsit amb les quals s'ha aconseguit reduir la sinistralitat.

La iniciativa recorda que dels 3.365,51 quilòmetres de l'actual xarxa d'autopistes, 2.995,80 estan subjectes a peatge directe, amb 90 túnels i 453 quilòmetres de trams amb tres o més carrils.

El text al·ludeix a diversos estudis per afirmar que les autopistes contribueixen al desenvolupament del país perquè incentiven l'activitat econòmica de les poblacions que comuniquen.

stats