Publicitat
Publicitat

El Parlament reclama un fons de rescat de 320 milions anuals

El Parlament va tornar a aprovar ahir per unanimitat -amb les úniques abstencions de SI- portar al Congrés una proposició de llei per crear un fons de rescat dels peatges que serveixi per suprimir-ne alguns, bonificar-ne d'altres i, en definitiva, homogeneïtzar el mapa d'autovies de pagament de l'Estat. La fórmula del conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, implicaria invertir a Catalunya les quantitats d'IVA i de l'impost de societats pagats per les concessions catalanes, cosa que compta que reportaria uns 320 milions anuals. "Si a Catalunya paguem més peatges que a la resta de l'Estat, ¿no seria lògic que els beneficis s'invertissin a Catalunya?", es va preguntar Recoder, que va carregar contra el dèficit d'inversions a les carreteres catalanes i el cost en peatges que això suposa. Recoder va recordar que cada català paga una mitjana anual de 95 euros en peatges, mentre que un ciutadà de la resta de l'Estat en paga 30. El 38% dels ingressos de peatge de tot l'Estat són de Catalunya.

El diputat Santi Rodríguez (PP) es va afanyar a aigualir les perspectives: "No prosperarà una mesura d'aquestes així en l'actual situació econòmica". Marc Sanglas, diputat d'ERC, li va retreure que Madrid no retalli la despesa militar ni ajorni el TGV gallec. La resta de l'oposició va reclamar estendre el debat també al model de mobilitat, la privatització de Tabasa, l'allargament indefinit de les concessions i l'equilibri territorial de les inversions. Coincidint amb el debat al Parlament, va transcendir que el Servei Català de Trànsit ha rebut 6.000 denúncies de conductors insubmisos arran de la campanya #novullpagar.

Més continguts de