Publicitat
Publicitat

ESCAPADES A LA CIUTAT

És la nova tendència per fugir de les ciutats Sense haver de sortir-ne. I, en la majoria de casos, permet, a més, fer una copa gaudint de bones vistes

Quedem a la terrassa de l'hotel?

Quedar a la terrassa d'un hotel per fer una copa després de la feina? Aquesta idea podia sonar marciana fa deu anys, però ara és una opció que cada cop atrau més barcelonins.

"A mi m'agrada moltíssim anar a les terrasses dels hotels quan busco un lloc tranquil, de vegades hi faig trobades de feina i altres simplement quedo amb amics per esbargir-me", diu la Sònia Graupera, experta en turisme de luxe i autora de la web www.soniatravelguides.com , en què analitza hotels d'arreu del món. Confirma una tendència que els experts del sector fa un parell d'anys que anuncien: els barcelonins s'han convertit en uns clients més dels hotels de la ciutat.

Quan comença la temporada del bon temps, les terrasses d'aquests establiments es converteixen en les grans protagonistes, i Graupera, que n'és una habitual, explica que s'omplen de gom a gom. Entre les seves preferides hi ha la de l'Hotel Mandarin, la del Majestic i la de Casa Fuster, però concedeix el títol de "clàssica" a la de l'Hotel Claris perquè va ser la primera a obrir les portes als barcelonins.

Els pioners

Jordi Clos, president de Derby Hotels, el grup que té el Claris, recorda que van obrir la terrassa el 1992. "Llavors a cap barceloní li passava pel cap anar un hotel", diu Clos, que també és president del gremi hoteler. "Era com una excentricitat, encara que sí que es feia en llocs com Londres o Nova York, però a la gent d'aquí els feia cosa, gairebé vergonya", afegeix. "Tot va canviar quan els hotels van fitxar cuiners estrella, llavors la gent va perdre la por a anar-hi i se'ls va començar a sentir com a seus".

Gairebé vint anys després, el panorama és completament diferent: "Ara formen part de l'oferta d'oci de la ciutat i han fet que estiguem a l'altura de les grans capitals mundials" diu. I és que Barcelona actualment té més de 40 hotels amb les portes obertes a tothom, i això ha fet que les terrasses s'omplin de gent durant la primavera i l'estiu.

Algunes ofereixen copes i vistes, com la terrassa del Barceló Raval, el gran Hotel La Florida, el Bagués i el Miramar. Altres opten pels concerts en viu com fa el Pullitzer, on n'hi ha cada dimecres durant la primavera i l'estiu. El Claris en fa cada dijous, divendres i dissabte, i alternen el jazz amb la bossa nova . I al Condes de Barcelona s'hi pot escoltar música en viu cada dimarts, dimecres i diumenge fins al mes de setembre. A la terrassa del Me, en canvi, el plat fort va a càrrec dels DJ, de dimarts a dissabte, durant els mesos de calor.

Altres han optat per l'oferta gastronòmica, com la terrassa del Mandarin Oriental -un original pati de l'interior de l'Eixample- que disposa d'una carta signada pel xef Jean-Luc Figueras.

Totes tenen a favor seu que són llocs exclusius, però també comparteixen la contrapartida: els preus són força més elevats que la mitjana dels locals de la ciutat i les copes no solen baixar dels dotze euros. Al Majestic, per exemple, que té una terrassa que va obrir al públic fa sis anys, els preus han condicionat un tipus de clientela. "Tenim un públic format per gent d'entre 35 i 55 anys, generalment de la ciutat, que busca l'exclusivitat i la tranquil·litat d'aquest lloc, les vistes impressionants, i que no els preocupen els preus", diuen des de l'hotel. És el perfil que es troba en moltes d'aquestes terrasses, on costa trobar gent molt jove perquè els preus són una barrera important. Al Majestic, la fórmula de la terrassa els funciona tan bé que els responsables han optat per potenciar-la durant tot el dia i ara ofereixen des d'esmorzars a primera hora del matí fins a còctels amenitzats per DJs a la nit.

L'empenta de la crisi

Veient aquest èxit, el Gremi d'Hotels ha decidit potenciar la tendència des de fa un parell d'anys. Per això s'han creat iniciatives com la que se celebra aquesta setmana amb el títol A vista d'hotel i en què participen 36 hotels de la ciutat per promocionar les activitats a les seves terrasses. Manel Casals, director general del Gremi, explica: "La crisi ens va fer obrir els ulls i va provocar que es busquessin noves línies de negoci com aquesta, la d'anar a buscar el client local". I afegeix: "Des de fa dos o tres anys els hotels s'han obert molt als ciutadans. La voluntat és oferir espais agradables als barcelonins".

Inmaculada Ranera, directora de la consultora del sector hoteler Christie+Co, a Espanya i Portugal, explica que l'augment d'hotels de quatre i cinc estrelles de la ciutat ha afavorit aquesta tendència, que també triomfa a les grans ciutats dels Estats Units i a Àsia.

Ranera explica que per l'augment de la competència, els hotels de Barcelona opten per la "diferenciació". "Un ven les vistes, l'altre el millor DJ i l'altre els concerts", explica. Tot i que la tendència està quallant molt bé a Barcelona, Ranera explica: "Encara hi ha molts hotels que tenen una terrassa estupenda i que no l'utilitzen gens, la tenen només per als clients i això significa que està buida tot el dia". Per això diu: "La nostra feina és recordar-los que tenen l'espai infravalorat i que cal donar-li més rendiment perquè es tracta d'una gran font d'ingressos, més enllà dels que generen els turistes que dormen als hotels".

Més continguts de