Publicitat
Publicitat

SOCIETAT

El RACC detecta falta de senyalització al polèmic radar de Torredembarra

Un informe adverteix que la senyalització és millorable i recorda que és preferible informar l'usuari abans que sancionar-lo. El radar ha provocat que s'imposessin 9.000 multes en els últims deu mesos.

Un informe del RACC sobre el polèmic radar mòbil de Torredembarra , que ha permès imposar unes 9.000 sancions en els últims deu mesos, detecta una falta de senyalització en els trams de sortida del nucli urbà. L'informe, titulat Anàlisis dels límits de velocitat a les entrades de Torredembarra i al qual ha tingut accés l'agència Efe, s'ha redactat aquest mes després que el RACC rebés consultes i sol·licituds de suport jurídic per part d'alguns socis d'aquesta entitat, que havien estat multats pel radar mòbil i que es queixaven per la falta de senyalització d'aquest.

L'Ajuntament de Torredembarra va instal·lar fa uns mesos un radar mòbil a l'antiga N-340, al tram que uneix la C-32 (carretera de la Riera) i la T-210 (carretera de la Pobla), que ha multat en aquest temps centenars de veïns de Torredembarra , la Pobla de Montornès, la Riera de Gaià, la Nou de Gaià i Altafulla. La Policia Local de Torredembarra havia imposat aquestes sancions perquè es tracta d'una via urbana, on la velocitat legal màxima és de 50 quilòmetres per hora (km/h), però els conductors desconeixien aquesta limitació i seguien circulant a entre 70 i 80 km/h.

Els afectats, unes 3.000 persones en un municipi de 15.000 habitants, van crear la Plataforma d'Afectats pel Radar, amb més d'un miler d'integrants i que ha convocat mobilitzacions per sol·licitar que s'anul·lessin les multes i es tornessin els punts del permís de conduir retirats. L'alcalde de Torredembarra , Daniel Masagué (CiU), va signar un decret a final de novembre pel qual suspenia durant tres mesos l'aplicació de les sancions imposades pel radar a la població entre juliol i octubre passats, però la plataforma no es fia perquè els veïns han seguit rebent sancions.

L'informe, que divideix en tres trams l'itinerari estudiat, detecta "una falta de senyalització de radar al començament dels trams en direcció sortida del nucli urbà". El RACC assenyala que aquest radar informatiu "augmentaria substancialment la seva utilitat si se situés a l'entrada de la població per dissuadir als vehicles que procedeixen de vies on es permet una velocitat més elevada". L'informe del RACC indica també que "en la majoria de trams el límit de velocitat es considera excessivament reduït, ja que hi ha diverses zones que tenen una tipologia de via interurbana".
"L'estudi diu que falta informació quan hi ha canvi de senyalització i es passa de zona interurbana a urbana, que la senyalització és millorable i que és preferible informar més l'usuari abans que sancionar-lo", ha apuntat a Efe el delegat del RACC a Tarragona, David Marcet. El RACC, que ha lliurat aquesta setmana l'informe a l'Ajuntament de Torredembarra i a la plataforma d'afectats, espera actuar "com a mediador per trobar una solució bona per a les dues parts.

L'Ajuntament , per la seva banda, estudia com solucionar el conflicte, ja que no pot anul·lar les sancions sense caure en un delicte de prevaricació, ja que la gestió i la recaptació de les multes l'efectua la Diputació de Tarragona. El consistori tampoc no té competències per tornar els punts retirats del permís de conduir, tal com reclama la plataforma, que al febrer decidirà si porta el cas als tribunals.

Més continguts de