Societat 31/03/2016

El RACC recomana restringir l’accés dels autocars turístics privats entre els carrers Numància i Sardenya

L'entitat també vol que s'informi millor de la nova xarxa d'autobusos de TMB per evitar que els turistes es concentrin al metro

Arnau Garcia
2 min
Aquesta és la circulació d'autocars privats que el RACC vol restringir

BarcelonaEl RACC aposta per restringir l'accés d'autocars turístics privats en l'àrea central de Barcelona, concretament entre els carrers Numància i Sardenya. Argumenten que aquests vehicles generen incomoditats als veïns, però també alerten que la saturació d'alguns punts de la ciutat "pot afectar la imatge que els turistes se n'emportin".

Un informe publicat per l'entitat demana millorar l'espai destinat als vianants, davant una "massificació" que es produeix a les principals atraccions turístiques i en punts com la Via Laietana o les Rambles. Avisen que l'espai dedicat als vianants en aquests punts "és insuficient" i posen de manifest que la majoria d'habitants dels barris de la Salut, Parc Güell i Sagrada Família són favorables a limitar l'accés d'autocars (en un 66% i un 80%, depenent de la zona).

El RACC també pretén que l'Ajuntament reguli els itineraris dels vehicles lleugers i les bicicletes que ofereixen rutes als turistes: "Aquestes opcions estan especialment indicades des del punt de vista de la sostenibilitat, però afecten més la mobilitat d'altres col·lectius".

Passatgers de l'AVE sortint de l'Estació de Sants per agafar autocars. / MANOLO GARCÍA

El bus com a alternativa al metro

L'estudi posa de manifest que un 56% dels visitants fan servir el metro, xifra que pot arribar a suposar un 40% del total de viatgers en les hores de màxima afluència. El RACC demana una millora en la difusió de la nova xarxa ortogonal d'autobusos, ja que és "molt competitiva", i afegeix que la informació que s'ofereix "es limita a la xarxa de metro i bus turístic".

L'organització de l'automòbil ha deixat palès que un 38% dels residents en barris turístics es veuen afectats per la mobilitat en metro dels turistes, de forma més o menys significativa, mentre que baixa a un 35% en el cas dels busos.

El RACC recorda que la mobilitat generada pels turistes representa entre un 7% i un 12% del total a Barcelona, amb una xifra que oscil·la els 300.000 i els 600.000 desplaçaments diaris. Però, d'acord amb les dades de l'estudi, avisen que l'impacte és desigual en els diferents mitjans de transport.

stats