Publicitat
Publicitat

Dissenyadors catalans vesteixen algunes nominades

Risc i elegància donen glamur a la catifa vermella

Els premis Gaudí despleguen la red carpet i aposten per fer lluir les estrelles del firmament del cinema català. Algunes anaven vestides amb models de dissenyadors catalans per a l'ocasió.

Els premis Gaudí volen ser els Oscars del cinema català, i en la seva tercera edició han volgut ser-ho des de la catifa vermella, amb tot el glamur. Si fa dues nits, en l'avantsala dels premis de l'acadèmia del cinema nord-americà que són els Globus d'Or, ens queia la baba amb el Versace de January Jones, admiràvem l'elegància de l'Armani d'Anne Hathaway i aplaudíem el Viktor & Rolf de Natalie Portman, les assistentes als Gaudí no han volgut ser menys que les seves companyes de professió de Hollywood i s'han vestit de llarg.

L'acadèmia és la primera a prendre's seriosament els seus premis, i com que tota cerimònia de categoria comença a la red carpet , ha propiciat que dissenyadors catalans vestissin el seu star system . Les actrius -els homes sempre són més discrets en aquesta mena de ritus- es van creure la cerimònia i es van vestir per a l'ocasió: el primer pas per aconseguir una vetllada amb glamur.

Premi al risc
Els convidats van començar a arribar una hora i mitja abans de l'inici de la cerimònia, però una de les més ben vestides de la vetllada va ser també de les més matineres. Leticia Dolera, nominada pel seu debut en la direcció amb el curtmetratge Lo siento, te quiero , i protagonista de la TV movie guanyadora, Quatre estacions , va sumar elegància i atreviment amb un model de Maria Lluïsa Rabell que combinava un top d'encaix cru tipus cotilla, amb les espatlles descobertes, i una llarga faldilla de tul de color albergínia.

Una altra de les més guapes de la nit va ser Aina Clotet, protagonista d' Elisa K , una cinta bastant nominada que va marxar cap a casa amb les mans buides. Clotet vestia un elegant però tapat Angel Schlesser, llarg fins als peus i sense escot, amb la cintura cenyida per un cinturó. I amb la figura que té Clotet, hauria pogut atrevir-se amb alguna cosa més extremada, que segur que també li hauria quedat bé. L'arribada de l'equip femení d' Elisa K va ser precisament un dels moments amb més glamur de la catifa vermella, amb Clotet flanquejada per la codirectora de la cinta, Judith Colell, amb un vestit de lluentons i tons marins, que recordava la cua d'una sirena, i Nausicaa Bonnin, que duia un Amaya Arzuaga curt que jugava amb els volums.

Igual d'atrevida va ser Marina Gatell, membre del repartiment de la triomfadora de la nit, Pa negre , que potser per compensar l'absència de Nora Navas, protagonista de la cinta i guardonada amb el premi a la millor actriu, i Laia Marull, que hi fa un paper secundari, va vestir un espectacular vestit d'estampat de guepard, llarg fins als peus. Les ungles, curtes i pintades de vermell, completaven el look . Gatell vestia de Teresa Helbig, com Cristina Brondo, una altra de les més radicals de la vetllada amb un vestit de color cru d'inspiració romana, amb un escot asimètric.

I també asimètric era el top de María de la Cámara, nominada per Buried en la categoria de direcció artística i efectes especials, que completava el model amb un pantaló jodhpur -una de les poques que no va optar per dur vestit-, tot negre, i un collaret de plata dissenyat pel seu marit, Gabriel Paré, amb qui compartia nominació.

Més continguts de